Следващата Alfa Romeo Giulia ще бъде с 1000 коня

Следващото поколение на Alfa Romeo Giulia през 2026 ще бъде най-мощната серийна кола на марката в историята – нейната топ-версия Quadrifoglio ще развива над 1000 конски сили, и вероятно ще е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за около 2 секунди. Освен това ще разполага с изкуствен интелект на борда, който да настройва окачването и останалите динамични характеристики в реално време, съобщава Autocar.

Онова, което може би няма да допадне чак толкова на класическите фенове на марката, е смяната на платформата. Вместо на архитектурата Giorgio, създадена специално за днешните Giulia и Stelvio, следващата генерация ще ползва обща платформа на Stellantis, използвана вече в новия електрически Dodge Charger Daytona.

Въпросната платформа позволява и други задвижвания, освен чисто електрическо, но вече се знае със сигурност, че бъдещата Quadrifoglio ще е именно чист електромобил. Батерията ще е огромна – с капацитет 118 киловатчаса, достатъчни за изминаването на 800 км с едно зареждане.

Ако съдим по Dodge Charger Daytona, бъдещата върхова Giulia ще има по един електромотор на всяка ос, а зареждането от 20 до 80% ще бъде още по-бързо, отколкото при Dodge, и ще отнема „до 18 минути“, потвърди Жан-Филип Емпарато, главен изпълнителен директор на Alfa Romeo. При Daytona процесът отнема 27 минути.

Емпарато хвърли и малко повече светлина върху изкуствения интелект, наречен STLA Brain, който ще дебютира още догодина при новата Alfa Romeo Stelvio. Този ИИ не само ще подобрява динамиката и стабилността, но и може, чрез дистанционни ъпдейти, да увеличава мощността на автомобила или скоростта на зареждане. Освен това ще е в състояние да прожектира „призрак“ на автомобила ви върху хед-ъп дисплей, за да ви покаже идеалната позиция, която да заемете на пътя.

Все пак Емпарато подчерта, че клиентите на Alfa не искат „широки един метър дисплеи“ в колите си или по 200 електронни подпомагащи системи. Той добави също, че „никога“ няма да позволи добавянето на изкуствено създаден звук от ДВГ като този в Abarth 500e или Hyundai Ioniq 5 N, но че е възможно да се създадат вибрации в бъдещата Giulia за подсилване на усещането при шофиране.