След Renault: И Volkswagen май ще напусне окончателно Русия

Volkswagen може да обяви изтеглянето си от Русия в близките дни, но сглобяването на автомобили ще остане поне на площадката в Нижни Новгород, разбра Gazeta.Ru. Заради такова решение потребителите и работниците на завода в Калуга ще пострадат най-много, смятат експерти.

Фактът, че Volkswagen скоро ще обяви окончателното си изтегляне от Русия, съобщи Сергей Циганов, автор на канала Russian Car Telegram, позовавайки се на собствени източници.

„Знаете ли кой ще бъде следващият след Renault? Това ще е Volkswagen. Очаква се концернът да обяви окончателното си изтегляне от Русия на 26-27 май . Знам вече, че решението е взето“, написа той.

Губернаторът на област Калуга Владислав Шапша в интервю за Gazeta.Ru отбеляза, че регионалното правителство все още няма такава информация за решението на германския партньор.

„Редовно се срещаме с ръководството на руското подразделение на Volkswagen, те наскоро удължиха времето за престой и планират да реорганизират веригата за доставки на компоненти по такъв начин, че да продължат работата си“, каза Шапша.

В случай, че Volkswagen все пак реши да напусне Русия, ръководството на региона обещава да осигури работа на служителите на завода. „Ще намерим решение, което ще позволи на хората да запазят работата си“, подчерта Шапша.

Източниците на Gazeta.Ru във Volkswagen Group Rus (руското дъщерно дружество на концерна) обаче отбелязват, че производственият план за завода в Калуга е изготвен поне до есента. В същото време времето за престой на работниците е удължено до края на май.

„Сега производствената програма е изготвена по такъв начин, че производството на автомобили е планирано през септември. Но това също може да се промени “, казва събеседникът на Gazeta.Ru.

От руското представителство на Volkswagen Group съобщиха за Gazeta.Ru, че производството на автомобили в руски обекти е спряно за неопределен срок.

„Постоянно следим развитието на ситуацията. Поради високото ниво на несигурност в настоящата ситуация не можем да предвидим дата за възобновяване на производството в Русия. Служителите бездействат, заплатите се изплащат в съответствие със законодателството на Руската федерация “, съобщават от пресслужбата на Volkswagen Group Rus.

Информацията за възможното напускане на Volkswagen от руския пазар остана без коментар в централата на компанията. Но всичко подсказва, че Volkswagen ще обяви изтеглянето си от руския пазар в близко бъдеще, сигурен е независимият консултант по автомобилната индустрия Сергей Бургазлиев.

Въпреки че, според него, германският концерн ще го направи по същия начин като Renault, който реши да запази сглобяването на популярни модели под марката Москвич.

„Мисля, че под някаква форма концернът Volkswagen все пак ще остане в Русия. Ако говорим за GAZ, договорното сглобяване е възможно без логото на Volkswagen, например под марката GAZ – аргументира се Бургазлиев в интервю за Газета.Ru.

„Те могат да намерят купувач за главния завод в Калуга или да го продадат с опция с възможност за обратно изкупуване в рамките на няколко години.

Заводът на Volkswagen в Калуга в момента може да струва $350-400 млн. и е логично да се търсят потенциални купувачи сред китайските партньори на немския концерн, с които марката има съвместно производство в самия Китай, смята експертът.

„Малко вероятно е самата марка Volkswagen да остане в Русия. Теоретично могат да следват китайската схема, където например има независима марка Jetta “, обобщи Бургазлиев.

Volkswagen Corporation инвестира над 1 милиард евро в Русия и ще бъде жалко, ако все пак се вземе решение за напускане на страната ни, отбелязва Игор Моржарето, колумнист на радио Вести ФМ.

„Първоначално автомобилните производители, включително Volkswagen, обявиха, че просто замразяват производството и продажбите. Тъй като ситуацията не се е променила, очевидно е, че компанията не е в състояние да продължи да изплаща заплати на работниците“, каза още Моржарето.

„Напускането на Volkswagen ще бъде удар за потребителите, които обичат тези автомобили, но и за германците заради по-ниските ставки на заплащане в региона на Калуга, където се намира основният завод на компанията в Русия“, заключи Моржарето.