Собственик на електромобил го бракува заради много скъпата батерия

Симрат Сууч от Стоуни Крийк, Онтарио, е един от големите привърженици на електромобилите. „Първият, който си купих, беше много надежден“, спомня си той.

Поради тази причина Сууч не се поколебава и след време си взима нов. Той купува Hyundai Ioniq от 2017 г., като преди това колата е имало само още един собственик. Общият пробег достига 69 000 км, като гаранцията, покриваща системата за електрическо задвижване и батерията, е валидна до 160 000 км.

Сууч споделя, че е убеден, че няма да има проблеми с колата, но през октомври на таблото му светва предупредителен символ. Когато пристига при дилъра, техниците не могат да открият какъв е проблемът. Светлинният символ все пак изчезва. Две седмици по-късно Сууч установява, че превозното средство не иска да се зарежда и отново се връща в автокъщата.

След направена диагностика техниците откриват, че батерията на превозното средство трябва да бъде сменена. Цената за батерията, инсталацията и данъците възлиза на повече от 50 хил. канадски долара (над 36,5 хил. щатски долара).

Батерията се поврежда при изминати 172 345 км, само 12 000 км след изтичане на нейната гаранция.

„Чувствах се така, сякаш са ме изритали в затвора“, признава Сууч. Той казва, че трябва да избира: да плати за ремонт на автомобила или да го бракува. Избра второто, защото цената на ремонта надвишава стойността на автомобила.

Преди това той се обръща към Hyundai Canada, надявайки се, че компанията ще плати целия или поне част от ремонта, въпреки че гаранцията е изтекла. Сууч казва, че е бил насочен обратно към автокъщата.

Дженифър Маккарти, национален мениджър за връзки с обществеността в Hyundai Canada, изтъква, че „изчерпателните диагностични тестове на превозното средство не са завършени … (и превозното средство) … е бракувано от клиента, преди тези диагностични процедури да могат да бъдат завършени, което изключва окончателна оценка на необходното обслужване“.

Според нея оценката, предоставена на Сууч, „не е представителна за вероятните действителни разходи в този случай“. Маккарти добавя, че случаят „е трябвало да бъде изпратен незабавно за допълнителен преглед“. Тя изтъква, че компанията е готова да „разреши тази ситуация, като плати пазарната стойност за неговия автомобил или в брой, или за нов Hyundai, като част от ангажимента ни към нашите клиенти“.

Въпреки че производителите на автомобили по света увеличават производството на електромобили с идеята да постигнат цялостна електрификация на продуктовата си гама, много клиенти остават верни на конвенционалните и хибридни превозни средства поради опасения относно високата цена на ремонта, когато батериите се повредят.

Previous post Турция се похвали с трети електромобил
Next post Tesla предлага фолио, за да придаде „цвят“ на Cybertruck