Стана ясно защо Гран При на Италия завърши зад колата за сигурност

Надпреварата за Гран При на Италия завърши зад автомобила за сигурност, който бе изкаран на пистата заради спрелия край пистата автомобил на Дениъл Рикардо в 48-та от 53 обиколки.

Въпреки че операцията по остратняването на болида на австралиеца изглеждаше наглед лесна, тя отне повече от очакваното, което доведе и до нежелания завършек на състезанието. Малко повече от час след неговия финал от ФИА обясниха защо състезанието не бе спряно с червен флаг, за да се гарантира състезателен финал, а не такъв зад колата за сигурност.

„Бяха положени всички усилия кола №3 да бъде отстранена бързо, за да може състезанието да бъде възобновено. Ситуацията обаче се разви, тъй като маршалите не можах да вкарат колата в неутрална предавка и да я избутат зад мантинелата.

„Тъй като отстраняването на опасността е нашият единствен приоритет, а инцидентът не бе достатъчно голям, за да изисква червен флаг, състезанието звърши зад колата за сигурност, съгласно процедура, съгласуване между ФИА и отборите. Моментът от състезание, в който колата за сигурност излиза, не оказва влияние върху продължителността на нейния престои на трасето“, казаха от ФИА, цитирано от autosport.com.

Днешното състезание стана първото от това в Бахрейн през 2019, което финишира зад колата за сигурност. Тогава обаче автомобилът за сигурност бе изкаран при по-малко оставащи обиколки до финала и дори и с червени флагове, състезанието нямаше да може да бъде възобновено.

Макс Верстапен спечели състезанието за Гран При на Италия във Формула 1 в едно състезание, което не завърши по традиционния начин, а с кола за сигурност. Но световният шампион от Нидерландия, който кара за Red Bull, беше най-добър днес, почти без конкуренция и изпревари Шарл Льоклер (Монако) от Ferrari с 2.446. това реално бeше и най-малката преднина, която имаше между двамата. Времето на Верстапен е 1:20:27.511 часа.

Трети завърши британецът Джордж Ръсел от отбора на Mercedes, който се нареди на 3.405 секунди след победителя. Карлос Сайнс (Ferrari), Люис Хамилтън (Mercedes) и Серхио Перес (Red Bull) допълниха топ 6. Начело в класирането е Макс Верстапен с 335 точки, пред Льоклер с 219 и Серхио Перес с 210. Състезанието реално приключи в 48-ата обиколка, когато беше вкарана на пистата колата за сигурност. Организаторите решиха да няма подновяване, а всички завършиха по този начин.

Сайнц и Перес се докоснаха на изхода по време на втората обиколка от първия шикан при борбата си за 15-та позиция, която бе спечелена от пилота на Ferrari. Верстапен започна да пресира Ръсел в битката за второто място, като двамата бяха на 1.5 зад Леклер. На цели 4.0 зад световния шампион се движеше миналогодишният победител в Италия Рикардо, който водеше влакче от 17 пилоти зад себе си.

В 12-ата пък Фетел отпадна заради проблем в двигателя си. Германецът спря своята кола малко след изхода от „Лесмо 2“. Малко преди рейс контролът да неутрализира състезанието Сайнц изпревари Гасли на първия шикан. Леклер се възползва от ниското темпо на пистата и спря в бокса, за да сложи гумите медиум, след като стартира със софт. Докато монегаскът бе в бокса състезанието бе възобновено, но той се върна на пистата пред Рикардо и Сайнц.

Льоклер загуби темповото си предимство спрямо Верстапен, като топеше по само 0.2-0.3 секунди на обиколка от пасива си спрямо световния шампион, който бе 14.1 секунди. В същото време Ръсел, който бе на под 4.0 пред пилота на Ferrari спря в бокса и сложи гумите хард, с които да финишира.

Сайнс изпревари Перес в битката за шестото място в спирането за втория шикан. Секунди по-късно неговият съотборник Леклер влезе за втори път в бокса, като той се върна към гумите софт. След спирането си в бокса монегаскът се върна на пистата на второто място, на 2.1 пред Ръсел, но и на цели 19.5 зад Верстапен.

Рикардо спря своя Макларън между „Лесмо 1“ и „Лесмо 2“, заради проблем в двигателя на Mercedes. След това колата за сигурност продължи да се движи с болидите по трасето, за да финишира състезанието с нея, а в крайна сметка Макс триумфира в Италия.

Previous post Новият X-Trail идва с иновативното е-Power задвижване и 4х4
Next post „Автомобилна администрация“ иска: Психотестът за шофьори – до живот