Създателят на McLaren F1 представи нова суперкола

Създателят на McLaren F1 представи нова суперкола

Гордън Мъри, изобретателят на McLaren F1, представи суперавтомобил, базиран по мотивите не само на самия F1, но и на най-емблематичните модели от 60-те години на миналия век. Автомобилът се отличава както със своя дизайн, така и с техническото си съдържание.

Моделът T.33 е двуместно купе със среден двигател. Това вече е вторият автомобил на компанията Gordon Murray Automotive за две години: през 2020 г. Murray показа T.50. Подобно на първия суперавтомобил, той използва монокок и панели от въглеродни влакна. Новият модел е малко по-голям (дължина на каросерията 4398 мм срещу 4349 мм) и по-тежък (1090 кг срещу 980 кг).

Визуално T.33 е проектиран в духа на старите суперавтомобили. Каросерията се отличава само с плавни извивки, без показна агресивност в линиите. Гордън Мъри е искал да създаде автомобил с прост и ясен дизайн. „Всичко, което виждате, има своята функция, няма нищо излишно. В това е красотата на простотата“, заявява британецът.

За разлика от T.50, при който се използва оформление в стила на McLaren F1 със седалка за водача в центъра и две пътнически седалки непосредствено зад нея отстрани, T.33 има по-конвенционална конфигурация на седалките с водач и един пътник, разположени на един ред.

Двигателят е пренесен от първия към втория модел почти без промяна. Той все още е атмосферен 3,9-литров V12 Cosworth, но е преконфигуриран. Максималните обороти са намалени от 12 100 на 11 100 в минута (което все още е невероятно много за шосеен автомобил).

Мощността е намалена от 663 к.с. на 615 к.с., но въртящият момент остава същият – 451 Nm. GMA твърди, че 75% от въртящия момент е наличен още при 2500 об/мин.

В автомобила се използва 6-степенна механична трансмисия Xtrac. Като опция се предлага роботизирана трансмисия Instantaneous Gearchange System. Гумите са 19-инчови гуми Michelin Pilot Sport 4s отпред и 20-инчови отзад.

Мъри не се страхува да сравни новото си дете с легендарния McLaren F1: „Двигателят е по-добър, той е по-лек и има малко по-добро съотношение мощност/тегло. Изработката и качеството са много по-добри.“

Производителят не е публикувал спецификации за ускорение и максимална скорост. „Наистина не ме интересува дали ще достигне 100 км/ч за 2,9 или 3,1 секунди, дали ще развие 338 или 346 км/ч. Нашите клиенти също не се интересуват от това. Ние не преследваме продажби и никога няма да го направим. Красотата на простотата е ключът към нашите автомобили.“

GMA T.33 ще бъде произведен само в 100 екземпляра. Цената му във Великобритания ще бъде 1,37 млн. паунда, което е почти наполовина по-малко от цената на T.50. Очаква се суперавтомобилът да бъде доставен на клиентите през 2024 г.