С автономните камиони: Тираджиите остават без работа

Китайският интернет гигант Baidu се стреми да разшири дейността си, навлизайки на нови пазари. Този път фокусът е върху сегмента на тежкотоварните превозни средства, за който, заедно с италианското дизайнерско студио Pininfarina, разработиха изцяло електрическия камион Xingtu. Още по-интересното е, че тови камион ще получи високо усъвършенстван автопилот. По този начин новият DeepWay Xingtu може да бъде страхотен съперник на забавения Tesla Semi. И не само.

Xingtu дебютира, като модел на дъщерната компания на Baidu DeepWay. Той има много ниско аеродинамично съпротивление, постигнато поради характерната форма на кабината: Коефициентът на въздушно съпротивление Cx е само 0.35, което е уникално постижение, що се касае до класа на големите камиони. От компанията отбелязват, че моделът е оборудван с огромна батерия с капацитет 450 kWh и с пълен товар от 49 тона може да измине до 300 км с едно зареждане.

Още нещо любопитно е, че (според DeepWay) батериите на камиона могат да се заредят само за час. В същото време машината поддържа и технология за бърза смяна на батерията – тя може да бъде сменена само за шест минути. По отношение на технологията за автономно шофиране, Baidu оборудва камиона със системата Highway Intelligence System, която включва 11 камери, един инфрачервен детектор, радари с пет милиметрови вълни и лидар.

Екстериорът на камиона е проектиран от известното италианско дизайнерско студио Pininfarina и както се вижда от снимките е във футуристичен стил. Дори на фона на Tesla Semi моделът изглежда необичайно. Двуетажната LED лентова оптика отличава Xingtu от своите конкуренти.

Освен над екстериора, Pininfarina сериозно работи и върху интериора на камиона. Отвътре Sintu също е различен от всеки друг камион: воланът с две спици е разположен точно пред огромен екран, който заема цялата повърхност на предния панел. Има и по-малки дисплеи в кабината – в дръжките на вратите, на А-колоните и над предното стъкло.

Според плановете на DeepWay, Xingtu трябва да влезе в масово производство през юни 2023 година. Първоначалният тираж няма да надвишава хиляда единици. Компанията добави, че ще продължи да се „фокусира върху изследването, разработването и производството на интелигентни тежки електрически камиони през следващите години и ще насърчава комерсиализацията на технологията за автономно шофиране L4 в китайския товарен транспорт“.