Тенденция: Градските малки коли с ДВГ ще поскъпнат драстично

Skoda може да спре производството на Fabia през 2025 г., след влизането в сила на екологичните стандарти Евро-7. Подобна съдба обаче може да сполети всички автомобили от субкомпактния B-клас.

Сега, според ново изказване на генералния директор на компанията Клаус Зелмер, стана ясно, че евентуална модернизация ще позволи на Fabia да остане в моделната линия , но в този случай цената ѝ ще трябва да бъде увеличена значително.

След скорошното увеличение на цените, Fabia все още е един от най-достъпните модели в своя сегмент. Базовата и цена обаче вече не е никак ниска. У нас цените за новата Fabia стартират от 28 970 лева и достигат до 47 470 с ДДС.

Volkswagen Group вярва, че привеждането на двигателите с вътрешно горене в съответствие със стандарта Евро-7 ще изисква увеличение на цената с над 5000 евро. А това е повече от 25% от първоначалната цена на Fabia, което ще я направи неоправдано скъпа.

Освен това субкомпактният чешки модел ще се окаже по-скъп от предстоящия електрически компактен кросоувър на марката. Любопитното е, че и Volkswagen Polo, който споделя платформа, възли и агрегати с Fabia, ще бъде изправен пред подобна заплаха след пускането на подобен изцяло електрически ID.2 през 2025 година.

Екологичните стандарти Евро-7 ще влязат в сила от юли 2025 г. за всички нови леки и лекотоварни автомобили. Според новите изисквания емисиите на NOx трябва да бъдат намалени с 35%.

Предвидено е и задължителното използване на електронни катализатори с електрическо отопление и бордова диагностична система за постоянен контрол на емисиите.

Автомобилните производители се опитват да забавят въвеждането на тези разпоредби с аргумента, че новите автомобили ще станат твърде скъпи. Моделите с цена от 16 000 евро може да поскъпнат до 27 000 евро след въвеждането на Евро-7.

А субкомпактните модели от рода на Skoda Fabia и VW Polo, които са оборудвани с двигатели с вътрешно горене, най-вероятно ще изчезнат от пазара под натиска на по-популярните електромобили и кросоувъри от B-клас.

Тенденцията вече започна със спирането на едни от бестселърите на марки, като Ford и Kia. По-специално, Ford Fiesta и KIA Rio бяха спрени от производство. Същата съдба може да сполети и суперкомпактните модели на Volkswagen Group.