Три кросоувъра на старо, с които трябва да се внимава

Има автомобилни марки, които се радват на добра репутация сред шофьорите. Техните превозни средства често са сред лидерите по надеждност, но въпреки това в гамата им има модели, които не отговарят на очакванията на купувачите на вторичния пазар. Какви автомобили са тези, които въпреки спечеления имидж, след 100 000 Ком пробег могат да съсипят собствениците със сериозни разходи за ремонт.

Изданието AutoMail посочи три такива автомобила, които са от много популярен през последните години сегмент. Тези кросоувъри са на популярни производители, като два от тях се позиционират в премиум-сегмента. И от тях се очаква високо качество и надеждност. Въпреки това, тези три модела могат да изненадат доста неприятно бъдещия си собственик

Три кросоувъра на старо, с които трябва да се внимава:

Mercedes-Benz GLK

Моделът Mercedes-Benz GLK беше първият компактен кросоувър в гамата на германския производител. Автомобилът се произвеждаше в Бремен и за 7 години – от 2008 до 2015 г., около 540 000 бройки от него са слезли от поточната линия. Кросоувърът GLK е построен на базата на сравнително успешния клас C (S204), поради което се очакваше да бъде достатъчно надежден. Проблемите обаче преследваха този кросоувър от първите години на експлоатация.

На пазара на коли втора ръка има много предложения с 2,0-литрови бензинови мотори с 4 цилиндъра, както и с V-образни 6-цилиндрови агрегати с обем 3,0 литра и 3,5 литра. Те са оборудвани със задвижване на всички колела и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Тези двигатели имаха много проблеми, основният от които се отнасяше до веригата за синхронизация. С течение на времето тя се разтяга, а това веди до приплъзване на зъбното колело на разпределителния вал и повреда на клапаните.

Друг проблем е свързан с конструкцията на цилиндровия блок на V6 бензинови двигатели от семейството M272. Вместо пресовани втулки, в цилиндровия блок се използва твърдо и топлоустойчиво, но много крехко покритие. В резултат на това с малки детонации и удари на буталните прегради върху стените на цилиндъра се появяват стружки и надрасквания. И тъй като тези двигатели не са предназначени за ремонт, трябва да се смени целия цилиндров блок.

Проблемът с надраскването е свързан и с факта, че при разклащане по лоши пътища и при проблеми с нискокачествено гориво активната маса на конвертора се разпада в катализатора. Освен това, има оплаквания за 7-степенната автоматична скоростна кутия, която е склонна към прегряване и може да излезе от строя при пробег 150 000 км.

Volvo XC60

Първото поколение на компактния шведски кросоувър Volvo XC60 има и редица недостатъци. Автомобилът се произвежда от 2008 до 2017 г., като, колкото и странно да звучи, при него има оплаквания относно антикорозионната защита. Праговете и гредите не са много добре защитени, поради което след 5-6 години по тях се появяват червени петна. Ръжда може да се появи в местата на контактно заваряване.

На Volvo XC60 са инсталирани различни двигатели, като за най-надеждни се счита 5-цилиндрови дизели. Бензиновите 2,0-литрови агрегати, разработени съвместно с Ford, нямат достатъчна надеждност, като при тях още преди достигане на 150 000 км се появяват надрасквания по стените на цилиндрите и висока консумация на масло.

Автоматичните трансмисии на Aisin са доста надеждни, но при спокоен стил на шофиране. Ако предишният собственик обича да дава повечко газ и да кара по тежки терени, може да се наложи ремонт още на 100 000 км.

Има доста оплаквания и от скъпите електронни опции. Влагата и корозията могат да причинят проблеми с безключовия достъп, камерата за задно виждане и допълнителните системи, улесняващи пътуването през зимния сезон.

Nissan X-Trail

Кросоувърите Nissan X-Trail имат относително висока надеждност, но и те крият някои технически недостатъци, които могат да доведат до сериозни разходи. Повечето от оплакванията за тези автомобили са свързани с вариатора Jatco JF016E, който издържа до около 80 000-100 000 км, след което рискът от повреда е голям.

Причината е голямо и тежко тяло на автомобила, което по време на движение извът пътя създава твърде големи натоварвания върху трансмисията. Това води до износване на нейните основи елементи. Самият ремонт на агрегата е доста скъп, поради което първите собственици предпочитат да продадат колата, ако скоростната кутия покаже признаци на износване.

Дори да бъде открит екземпляр със сравнително здрава трансмисия, след около 20 000 км и започват да се появяват проблеми. В повечето случаи ремонтираният вариатор изкарва 50 000 км, след което отнво се поврежда.