Три държави, които обикновено се свързват с производството, или зависимостта им от петрола, сега се подготвят за бъдещето на електромобилите. Турция, Саудитска Арабия и Египет имат големи планове за производство на електрически коли. В духа на световните тендинции за бъдещето на мобилността, плановете на тези страни се възприемат като важен и показателен знак, съобщава Сarscoops.
Като най-големият износител на петрол в света Саудитска Арабия може да има най-много възможности, но също така има и най-високи амбиции. През 2018 г. Фондът за публични инвестиции (PIF) на кралството инвестира 1 милиард долара в производителя на електромобили Lucid за създаването на нова фабрика в страната.
След това престолонаследникът на Саудитска Арабия – Мохамед бин Салман, стартира първата собствена марка в страната – CEER, за проектиране, производство и продажба на седани и спортни превозни средства. CEER ще бъде съвместно предприятие между PIF, BMW и тайванската технологична група Foxconn (Hon Hai Precision Industry).
И двете разработки са от решаващо значение за целта на нацията производител на петрол да произведе 150 000 електромобила до 2026 г. Междувременно се планират стимули за замяна на превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, с електрически, както и за въвеждане на зелени енергийни автобуси.
Но докато настоящият автомобилен пейзаж на Саудитска Арабия е с вносни превозни средства, на разстояние от около 2000 км, Турция е на 13-то място в света по производство на автомобили. Тъй като Ford, Toyota, Honda, Fiat, Hyundai и Renault имат производствено присъствие в страната, преминаването към домашен електромобил е много постижимо.
Ford Motor Co. и Koç Holding вече работят за производството на товарен ван E-Transit EV, като планират да разширят гамата през следващата година, за да включат и производството на изцяло електрическия Transit Custom.
Междувременно турският производител на електрически превозни средства Togg има за цел да произвежда средно 175 000 компактни SUV годишно. Въпреки това, според Каан Куршун, предприемач от Истанбул и съинвеститор в прототипа на електрическото превозно средство, марката Togg е видимо свързана с турския президент Реджеп Тайип Ердоган. Говорейки пред VOA News той се оплака, че компанията продава новия модел като „автомобил на президента Ердоган“ и се съмнява в неговата привлекателност в бъдеще.
По същия начин амбициите на Египет надхвърлят разчитането само на вносни електромобили. Президентът Абдел Фатах Ел-Сиси каза в началото на годината, че лично се е ангажирал да види електрически коли, произведени в Египет. Вече са направени планове за пускане на пазара на Cadillac Lyriq от египетски завод до края на 2023 г., а други партньорства с китайски производители също са „на масата“.
Вървейки ръка за ръка с желанията на египетския президент, екосистемата за зареждане на EV в страната се разширява по подобен начин. Още DC точки за бързо зареждане бяха добавени към мрежа от 440 пункта в цялата страна, след като Египет беше домакин на Конференция на ООН по изменението на климата (COP27) по-рано тази година.