През последните години BMW получава изключително много критики относно дизайна на своите автомобили, но това не спира дизайнерите на компанията да изненадват с нови проекти, които хората посипват с критика. Последният такъв е M2, а преди това подобно нещо се случи при дебюта на XM, 7 Series, M3/M4 и общо взето почти всички модели представени през последните 3 години.
По време на премиерата на новата 7 Series в САЩ, Оливър Ципсе проговори за екстравагантния дизайн на компанията и заяви, че той ще остане още дълго. Той спомена, че дизайна на М3/М4 и ХМ е свършил своята работа спечелвайки нови клиенти и помагайки на компанията да порасне.
“Ако искате да имате модерен, ориентиран към бъдещето дизайн, автоматично ще получите спор и разбира се, ние искаме това. Това не означава, че хората няма да го купят и разбира се, искаме да започнем дискусия за „Какво правят тук?„. Виждаме много от това с XM. Тук има много дискусии, но почти всички го обичат. ”
Главният в BMW разкри, че тази стратегия е изградена след анализ на BMW 7 Series E65, която бе направена от Крис Бенгъл. Тя също не бе приета особено добре, но продажбите ѝ надминаха тези на предходното поколение на модела. От BMW смятат, че именно този спор за дизайна е поставил марката в заглавията.