Alfa Romeo ще представи седана Giulia Quadrifoglio с 1000 конски сили. До 2027 г. всички нови модели на Alfa Romeo трябва да станат електрически превозни средства, но преходът към такива силови трактове не означава, че марката ще изостави ярките и емоционални модели.
В интервю за AutoCar шефът на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато обеща, че компанията ще запази модела Giulia в гамата си, който ще бъде сериозно преформатиран и дори частично унифициран със спортните автомобили Maserati. Моделът ще се базира на модернизирана версия на платформата STLA от новото поколение на кросоувъра Peugeot 3008.
Супер седанът ще поддържа 800-волтова бордова електрическа мрежа. Това ще позволи да се внедри бързо зареждане – за 20 минути от 10% до 80%, а пробегът без презареждане ще бъде 700-800 километра. По отношение на дизайна, наследникът на Giulia, казва Жан-Филип Импарато, „ще изглежда като Alfa Romeo, което всички искаме“ с „много готин“ екстериор.
Външният вид на модела ще бъде подкрепен от съответните технически характеристики. Мощността на базовия електрически автомобил ще бъде около 350 конски сили, версията Veloce вече ще произвежда около 790 конски сили, а флагманската версия на Quadrifolio ще бъде оборудвана с електрически тракт с мощност от около 1000 конски сили.
Alfa Romeo Giulia Quadrifolio ще получи задвижване на четирите колела, като то ще бъде заимствано от Maserati Granturismo Folgore, което използва три електрически мотора – един на предната ос и два на задната ос – с векторно разпределение на въртящия момент. Тези агрегати ще бъдат монтирани в нова каросерия, която авторите в момента описват като „пресичане на границата между седан и комби“.