AMG показа новото GT43 с четирицилиндров двигател

През 2022 г. Mercedes-AMG оборудва роудстъра SL с четирицилиндров двигател, а сега прави същото и за неговия купеобразен аналог – GT43. Този нов модел служи като начален вариант в сравнение с по-горещата версия с V8 и изоставя задвижването на всички колела в полза на задвижването на задните колела.

Актуализираното AMG GT Coupe, което сега е по-комфортен 2+2 gran tourer, а не специализиран двуместен спортен автомобил, наследява от SL43 електрическия турбокомпресор за отработени газове от Формула 1. Въпреки това, той е по-мощен, като неговият четирицилиндров двигател произвежда 422 конски сили, което е с 31 конски сили повече в сравнение с кабриолета. Освен това той разполага с 500 нютонметра въртящ момент, което е с 20 Нм повече в сравнение с SL43. Обновеният GT е оборудван с меко хибридна уредба, осигуряваща временно увеличение на мощността. Мощността се предава към задния мост чрез деветстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.

Въпреки добавената мощност SL43 остава значително по-бавен от версията с V8. Ускорението до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, а максималната му скорост е 280 км/ч, Mercedes-AMG не предоставя информация за теглото, но се очаква то да бъде значително по-ниско след премахването на четирите цилиндъра и AWD оформлението. Въпреки това моделът от второ поколение е значително по-тежък от своя предшественик поради преминаването му към по-голям и по-практичен GT автомобил. За справка, новият GT63 с V8 двигател и задвижване на всички колела тежи внушителните 1970 кг.

Конкретният GT43 е европейският модел, където Mercedes-AMG планира да предлага базовата версия със стандартно разположение на двете седалки и опционално разположение 2+2. Управлението на всички колела също ще се предлага като опция. Когато е оборудвано, задните колела ще се управляват в посока, противоположна на тази на предните, при скорост до 100 км/ч и в същата посока при по-висока скорост.