„Декарбонизация“ е дума, която ще се чува все по-често, тъй като автомобилните производители постепенно премахват двигателите с вътрешно горене, за да направят място за множество електрически превозни средства. Audi вече обяви, че 2025 ще бъде последната година, в която ще представи нов модел с двигател с вътрешно горене, след което ще произвежда само електромобили.
В същото време обаче германският производител все още разчита на конвенционалните двигатели и търси начини да ги направи по-екологични. Една от стъпките в тази посока е преработката на някои дизелови агрегати на Audi, които бяха силно критикувани през последните години. Те вече са съвместими с възобновяеми горива, което ще ги направи по-чисти.
От компанията обявиха, че благодарение на новата технология HVO дизеловите V6 двигатели с мощност до 282 к.с. вече са напълно съвместими с възобновяеми горива. HVO означава хидро-рафинирано растително масло, като то представлява междинен метод за Audi за ограничаване на количеството вредни емисии.
От Audi твърдят, че в сравнение със стария дизел, емисиите на CO2 са намалени с невероятните 70 до 95%. Използването на HVO има странична полза, тъй като изгарянето е подобрено с близо 30%. Двигателите TDI с новата технология вече се произвеждат от Audi, като се предлагат на голям брой модели на марката – от А4 до А8, както и на Q5, Q7 и Q8.