BMW представи M4 за истински фенове

След месеци слухове и седмици в тийзъри, BMW най-после представи ексклузивната и най-бърза версия на М4 – CSL. Това е третият CSL модел правен някога от „баварците“ и като такъв ще бъде произведен в 1000 екземпляра в световен мащаб. Двувратото купе е най-бързият сериен модел на марката около Нюрбургринг с време от 7:20.2 за обиколка.

Визуално можем да отличим специалния модел по оптимизираната аеродинамика. Предната решетка е с по-големи отвори, които позволяват навлизането на по-голям приток на въздух. От BMW допълват, че новото М4 разполага с два кръга на охлаждане, специално направени за шофиране на писта и нормално шофиране. Допълнителни карбонови елементи в предната част и задната броня осигуряват по-добра аеродинамика, заедно с нов заден капак с интегриран в него спойлер.

Под капака на M4 CSL работи 3.0-литров бензинов двигател, познат ни от стандартния модел, но с увеличена мощност от 543 конски сили и максимален въртящ момент от 649 нютон метра. Те са налични между 2750 и 5950 оборота и се предават единствено към задните гуми. Осемстепенната трансмисия е оптимизирана за модела и предлага изцяло механичен режим без автоматична смяна на предавките.

Увеличената мощност, обаче, не е най-главното нещо около новия CSL. Тук всичко е съсредоточено около намаляването на теглото. Новият модел тежи точно 1605 килограма като това е постигнато с премахването на задните седалки, поставянето на по-лека звукоизолация, заменянето на някои материали с карбонови такива. Премахната е автоматичната климатична система, а предните седалки са заменени с карбонови такива. Ултралекият материал е използван и за предния и задния капак, както и тавана, което понижава значително и центъра на тежестта.

Окачването е ново, по-твърдо и с понижена височина, а стандартно моделът пристига с керамични спирачки с големина от 15.7 цола отпред и 15 цола отзад. Джантите са в размер от 21 цола отпред и 22 цола отзад, обути в гуми Michelin Pilot Sport Cup 2R.