Citroen представи крос фастбека C4 X

Citroen представи крос фастбек с моделен номер C4 X, който се позиционира като алтернатива и на хечбек автомобил, и на кросоувър. В гамата иновацията ще бъде разположена между C4 и флагмана C5 X и веднага ще получи напълно електрическа версия. C4 X ще разполага и с новата мултимедия My Citroën Drive Plus, заимствана от флагманската „петица“, седалки Advanced Comfort с полиуретанови подложки и Highway Driver Assist.

Новият Citroen C4 X е изграден върху платформата CMP и е унифициран с хечбека C4 . И двата модела имат еднакво междуосие (2 670 мм), но X версията стои половин стъпка по-високо, между обикновения C4 и флагмана C5 X. Автомобилът е позициониран „като уникална алтернатива на хечбеците и кросоувърите“, като е по-просторен от „четворката“ и липсва пета врата (капакът на багажника се отваря без стъклото). Гамата от силови трактове включва бензинови и дизелови турбо двигатели, както и изцяло електрическа система.

Държавите, където са популярни „зелените“ автомобили, ще получат акумулаторната версия ë-C4 X най-рано. Такъв фастбек ще бъде оборудван със 100-киловатов електродвигател (136 к.с., 260 Нм) и 400-волтова батерия с капацитет 50 киловатчаса, осигуряваща до 360 километра по WLTP без презареждане. В спортен режим електрическата кола ще може да ускори до 100 км/ч за 9.5 секунди, а максималната му скорост ще бъде 150 километра в час.

Ще има и версии с PureTech 1.2 бензинови турбо двигатели с мощност от 100 и 130 конски сили. Шестстепенна механична скоростна кутия ще се предлага за по-слабия агрегат, а осемстепенна автоматична – за по-мощния. Интересното е, че в Близкия изток, Африка и извън Европа по-мощния двигател ще работи без старт-стоп система, с екологичен клас Евро 6.1 вместо Евро 6.4. И накрая, на определени пазари ще се появи модификация с дизелов двигател BlueHDi 130, оборудван и с автоматичната трансмисия EAT8.

Крос фастбекът ще бъде оборудван с новата мултимедия My Citroën Drive Plus с 10-инчов екран. Тя може да разпознава гласови команди на 20 езика, съхранява до осем потребителски профила и актуализира навигационните карти „по въздуха“. Обявени са също окачването Progressive Hydraulic Cushions с хидравлични ограничители на движението, което за първи път беше показано на кросоувъра C5 Aircross и наречено „летящ килим“, и седалките Advanced Comfort, изработени от полиуретанова пяна с памет на формата (дебелината на слоя тук е увеличена с 15 милиметра).

В допълнение, за C4 X се предлагат двузонов климатроник, отопление на всички седалки, предно стъкло и волан. Има плъзгащ се панорамен люк, подсветка, безжично зареждане, скоба за поддръжка на Smart Pad за закрепване на таблет и две дузини електронни асистенти, включително магистралният „автопилот“ Highway Driver Assist. Новите ë-C4 X и C4 X ще се сглобяват в испанския завод на Stellantis. Стартът на продажбите е планиран за есента на 2022 г.