Dacia е лидер на пазара у нас за 9-та поредна година, а №2 е…

Марката Dacia запази лидерската си позиция на пазара на нови автомобили у нас за девета поредна година с 4004 продадени коли и пазарен дял от 12,83%, а Renault зае второ място по продажби в България за седми пореден път с 3258 регистрации.

И двете марки постигнаха ръст в продажбите си към частни клиенти в сравнение с 2020 г., който е 40% за Dacia и 9% за Renault. С убедителните резултати и с пускането на много нови модели, марките Dacia и Renault навлизат смело в 2022 година.

Заради пандемията и кризата с полупроводниците, пазарът на нови автомобили в България не успя да възвърне темпото си от 2019 година и регистрира спад от 28% в сравнение с тази година, но отбелязва ръст от 14% спрямо кризисната 2020 година.

На този фон марките Dacia и Renault реализираха ръст от съответно 10% и 2% спрямо предходната година. В условията на възстановяващия се пазар, марката Dacia запази лидерското си място за девета поредна година с 4004 регистрации на нови автомобили, което е ръст от 10% спрямо 2020 година, информира „Монитор“.

Марката постигна пазарен дял от 12,83%. Новото предложение на Dacia ECO-G с фабрично задвижване на бензин и пропан-бутан продължава да набира популярност с обем от 1886 автомобила и съставлява 45% от общите продажби на марката, тъй като безспорно е екологично, икономично и практично. Почти всеки втори продаден нов автомобил Dacia през 2021 г. е с технологията ECO-G.

Третото поколение на Sandero носи безпрецедентен ръст в интереса към модела. Моделът Sandero остана най-достъпният нов автомобил на българския пазар, а интересът от страна на аудиторията към версията Stepway продължава да нараства и продажбите на този модел съставляват 79% от общия обем.

През есента на миналата година беше обновен високопроходимия модел Dacia Duster, който отбеляза 1152 регистрации на нови коли и стана третият най-продаван модел в България. Моделът се предлага отново с автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, което среща заслужен интерес от потребителите.

Наред с актуализацията на съществуващите си модели през 2021 г. Dacia реализира и третата си революция в лицето на изцяло електрическия модел Spring. Градският модел с външен вид на кросоувър започна да печели фенове с отварянето на поръчките си през март, а в края на годината най-нетърпеливите сред тях вече се радват на първите доставки на модела.

Марката Dacia има за цел да запази инерцията си и през 2022 г. През първата половина на годината гамата ще бъде допълнена от най-достъпния 7-местен автомобил на пазара – Jogger. През втората половина на годината ще бъде актуализирана визуалната идентичност на марката с внедряването на новото лого в мрежата и върху автомобилите.

Марката Renault зае второто място по продажби на нови автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%. През 2021 година Renault започна повторното си завладяване на С-сегмента с лансирането на Arkana със 110 реализирани продажби, като повече от всяко трето продадено Renault Arkana е електрифициран хибрид от гамата на Renault E-Tech.

Разнообразието от хибридните версии E-Tech и на високото ниво на оборудване R.S. Line потвърдиха успеха на иновативната хибридна система и новата стратегия на Renault, ориентирана към стойността. Моделът приключва годината със значително портфолио от поръчки с предстояща доставка в началото на 2022 година.

На пазара на лекотоварни автомобили, който е по-слабо засегнат от трудностите в сектора, Renault за пореден път затвърди лидерството си в сегмента на средните ванове и разшири позициите си, благодарение на новото двойно предложение в сегмента на малките ванове – Express и Kangoo със 1242 регистрации.

Големият ван Master реализира рекордна година на продажби с ръст от 30% спрямо 2020 г., Express бързо набира популярност и отчита 240 регистрации, а Kangoo беше удостоен с наградата „Международен ван на годината за 2022” от жури от 24 европейски журналисти.

Основните цели на марката Renault за 2022 година, очертани от стратегическия план Renaulution, са завладяването на С-сегмента, подобряването на електрическата мобилност и разширяването на хибридните предложения в гамата E-Tech. Тези цели ще бъдат подкрепени през 2022 година с лансирането на новите модели Renault Megane E-Tech Electric, Captur E-Tech Hybrid, Kangoo E-Tech Electric и изцяло новия кросоувър Renault Austral.

Previous post Mercedes-Benz Vision EQXX изминава 1000 км с едно зареждане
Next post Нова визия и още повече комфорт: Citroen обнови C5 Aircross