В зараждащата се ера на електрифицираните превозни средства, Dacia ще продължи да разчита на автомобили с пропан-бутан. Популярната марка бюджетни автомобили стартира амбициозна стратегия за запазване на двигателите с двойно гориво и предлагането им като алтернатива на дизела.
Приемането на екостандарта евро 7, съчетано с продължаващия растеж на електрификацията, ще бъде повратна точка за дизеловите превозни средства. Duster е единственият модел в гамата, който все още предлага дизелово задвижване. Но когато Dacia постепенно спре дизеловите превозни средства, какви алтернативи ще предложи на своите клиенти?
Дизелът продължава да бъде най-добрият вариант за европейските шофьори, които изминават много километри на годишна база. И всичко това въпреки растящите цени на горивата. Затова румънците смятат, че фабричната АГУ на колите е най-доброто решение.
Фактите показват, че над половината от продадените в Европа Dacia Sandero са с технология за двойно гориво, тоест бензин и пропан бутан. сега, производителят иска да засили още повече популярността на своите бензинови автомобили с газови уредби.
Втечненият газ запази своята цена. Следователно използването му остава с предимство в сравнение с конвенционалните горива. Към момента предложението за LPG на Dacia се върти около двигателя 1.0 ECO-G. Блок от три цилиндъра и мощност 100 к.с. свързан изключително с ръчна скоростна кутия и система за задвижване на предните колела. Това обаче ще се промени, при това в краткосрочен план.
Разработката на нов „газов“ двигател е на дневен ред в компанията. Този път Dacia ще вземе като отправна точка новия 1.2-литров TCe бензинов двигател с директно впръскване, който наскоро дебютира в Renault Austral. Той ще се превърне в „сърцето“ на нова гама модели с LPG. Моделът, планиран за 2024 г., в момента е в процес на разработка.
Пускането на новия Dacia Jogger показа, че е възможно да се продава семеен автомобил без дизелов двигател. Припомняме, че този модел с до седем места се предлага само с бензинови и с двугоривни двигатели. Хибридната версия ще се появи на пазара по-късно. Идеята на румънците е да покажат на обществеността, че има и друга по-добра алтернатива и, че дизела не е единствената опция.