Dacia смята да се възползва от предстоящите промени в сегмент C на пазара в Европа и да стане лидер в него, предлагайки два нови модела. За целта компанията възражда проекта си C-Neo, съобщава френското издание L’argus.
Както е известно, основните играчи в този сегмент – Peugeot 308, Volkswagen Golf и Opel Astra, ще стана изцяло електрически най-късно до 2027 г. Румънците смятат да се възползват от това „опустяване“ и ще предложат напълно ново комби. То ще замени сегашното Renault Megane, чиято хибридна версия ще бъде спряна от производство през пролетта на 2024 г. На по-късен етап към комбито ще се присъедини и седан.
Новото комби ще бъде изградено на удължена версия на платформата, която ще бъде използвана за следващия кросоувър на Dacia. Както е известно, той ще се казва Bigster и ще дебютира официално през 2025 или 2026 г. В моделната гама на марката новото комби ще се разположи над Jogger, като дължината му ще бъде 4,6 метра и то ще предлага просторен салон и голям багажник.
Според последните данни, задвижването на бъдещия модел ще бъде поверено на 1,2-литров бензинов двигател, който ще бъде допълнен от стартер-генератор. Новото комби ще се предлага и с фабрична газова уредба, а цените му ще варират между 19 000 и 25 000 евро. Същите агрегати ще получи и седанът, който ще бъде по-скоро фастбек.
Заради новите модели, включително следващото поколение на Duster и по-големия Bigster, румънската марка ще направи промени в производствените си мощности. Автомобилите от сегмент B, в това число и новото Sandero, което ще излезе през 2028 г., ще се сглобяват в завода в Мароко, а тези от сегмент C – в Миовени (Румъния). Ако се наложи, капзцитетът на двете фабрики ще бъде увеличен.