Fiat е най-продаваният бранд на Stellantis за 2023-та

Fiat наскоро обяви резултатите си за 2023 г., като запази позицията си на най-продаваната марка в групата Stellantis за трета поредна година. Италианският автомобилен производител постигна глобални продажби в размер на 1,35 млн. броя, отбелязвайки забележително увеличение от 12% в сравнение с предходната година.

Успехът на Fiat може да се отдаде на силното му представяне на ключови пазари, където постигна впечатляващи пазарни дялове. По-специално, Бразилия (21,8%), Италия (12,8%), Турция (15,7%) и Алжир (78,6%) изиграха ключова роля за постиженията на Fiat. На всички тези пазари отличителни модели като пикапа Strada в Бразилия, Panda в Италия и компактния модел Egea/Tipo в Турция и Алжир допринесоха значително за продажбите на Fiat.

Освен това Fiat се превърна във водеща марка в Южна Америка, като завладя пазарен дял от 14,5% и постигна общо 542 000 продажби през 2023 г. Това широко присъствие на различни световни пазари позволи на Fiat да изпревари другите основни марки в групата Stellantis, включително Citroen, Peugeot и Opel.

В Европа Fiat продължи успеха си с Fiat 500e, който запази позицията си на най-продавания градски електромобил, заемайки 14,7% дял в сегмента на напълно електрическите градски автомобили и супермини. Освен това, въпреки остаряването на модели като Panda и 500, Fiat си осигури забележителен дял от 44,4% в съответните сегменти. Fiat Ducato от Fiat Professional също се превърна в най-продавания лекотоварен автомобил (LCV) на Stellantis, постигайки забележителната седма позиция като цяло в Европа.

Поглеждайки към бъдещето, главният изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа намекна за началото на „втори сезон“ за италианската марка. Въпреки че конкретни подробности не бяха разкрити, Франсоа подчерта ангажимента на марката да въплъщава ценностите на всеобхватността, изобретателността, италианското наследство и глобалната привлекателност. Неотдавнашните продуктови премиери на Fiat, включително 600, Topolino и Titano, означават усилията на марката да разшири продуктовото си портфолио и присъствието си в различни региони. През 2024 г. Fiat планира да представи новия Fiat Panda в Европа като достъпен електрически кросоувър, чиято цел е да се конкурира с новопоявилите се китайски конкуренти на пазара.