Ford представи дългоочаквания фейслифт на Puma,. Докато външните промени са едва доловими, компактният SUV получава цялостно обновяване вътре, като може да се похвали с модернизиран цифров кокпит и подобрени функции. За съжаление, най-мощният 1,5-литров двигател с механична скоростна кутия е спрян от производство, оставяйки хибридния 1,0-литров автоматик като единствена опция за наточения Puma ST.
Външно Ford Puma 2024 запазва познатия си външен вид, като дизайнерите са направили скромни актуализации, като например нова LED графика за фаровете и преместване на емблемата на Ford в решетката, която също получава променена структура. Този фин редизайн придава на Puma прилика с преустановената Fiesta, като същевременно запазва спортното ѝ поведение, особено с каросерията ST Line.
Интериорът претърпява най-значителната трансформация, като предишният свободно стоящ инфоразвлекателен дисплей е заменен от много по-голям 12-инчов сензорен екран, доминиращ на централната конзола, с най-новата система на Ford SYNC4. Той се допълва от нов 12,8-инчов цифров инструментален панел, заимстван от родствения Tourneo Connect. Въпреки че включването на 5G свързаност и вградената Alexa са добре дошли подобрения, липсата на физическо управление на климатика може да не се хареса на всеки.
Ford е оптимизирал гамата двигатели, като е преустановил предлагането на четирицилиндровия 1,5-литров дизелов двигател в Европа. Освен това високопроизводителният модел ST се сбогува с 1,5-литровия бензинов двигател с турбокомпресор и шестстепенната механична скоростна кутия. Вместо това той ще се предлага с по-малкия 1,0-литров агрегат, съчетан със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител.
Този преход представлява значително понижение в сравнение с предишния модел Puma ST, който разполагаше със 197 конски сили и 320 нютонметра въртящ момент. Настоящата итерация, пусната на пазара преди почти една година, осигурява само 168 к.с. и 248 Нм въртящ момент. Въпреки че е оборудван с мекохибриден двигател, той постига време от 0 до 100 км/ч от 7,4 секунди, което е с 0,7 секунди по-бавно от предшественика му с по-големия 1,5-литров двигател. Максималната му скорост е 210 км/ч.
Моделите на Puma, които не са ST, вече са оборудвани с 1,0-литров двигател с турбокомпресор с мощност 123 к.с. и въртящ момент 210 Нм или 153 к.с. и въртящ момент 240 Нм. Базовата версия на трицилиндровия двигател може да бъде съчетана с шестстепенна механична скоростна кутия, като постига време от 0 до 100 км/ч от 9,8 секунди. Изборът на седемстепенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител намалява времето за спринт до 9,6 секунди. По-мощният вариант, който се предлага само с автоматична трансмисия, ускорява кросоувъра до 100 км/ч за 8,7 секунди.
Както вече беше обявено през 2022 г., по-късно тази година Ford ще представи изцяло електрически вариант – Puma Gen-E. Очаква се електрическият модел да прилича на бензиновия си събрат, ще споделя платформата си и ще се произвежда заедно с обикновените варианти в завода на Ford в Крайова, Румъния.