Ford показа Mustang Mach-E, вдъхновен от рали автомобилите

Ford представи Mustang Mach-E Rally – специално издание на електрическия SUV вдъхновен от рали спорта. Кросоувърът пристига с няколко подобрения, които му позволяват да се движи еднакво добре както на асфалт, така и извън него. Вълнуващата новина е, че това не е просто концепция, а легален производствен модел, който ще бъде на разположение на клиентите през 2024 г., включително в Северна Америка и Европа.

Първоначално Mustang Mach-E Rally беше представен на Фестивала на скоростта в Гудууд през юли, но прототипът беше скрит под камуфлажна обвивка. За щастие, сега електрическият автомобил беше напълно разкрит на изложението IAA Mobility 2023 в Мюнхен, подчертавайки неговата спортна и авантюристична позиция.

Визуално новото попълнение в семейството на Mach E се отличава с преработена предна част със светлини за мъгла, разположени в покритата радиаторна решетка, нов преден сплитер, кука за теглене, нов покрив, боядисан в черно, и голямо задно крило, напомнящо на това на Focus RS. Освен представеното на снимката Grabber Yellow, цветовата палитра включва нюансите Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green, Star White и Glacier Gray, комбинирани със стандартните състезателни ленти на капака и задната врата.

Най-впечатляващата част от визуалните подобрения е новият комплект 19-цолови алуминиеви джанти в бял цвят. Окачването е с 20 мм по-високо в сравнение с Mach-E GT, като се предлага със специално настроени пружини и амортисьори MagneRide. Електрическият автомобил е проектиран за чакъл и черни пътища, затова инженерите на Ford са добавили защитни кори за двата електрически двигателя. Има и защитно фолио, покриващо облицовката на вратите и арките на колелата, като това за калниците се предлага като опция.

Електрическият задвижващ агрегат също е взет от Mach-E GT, но е допълнително настроен. Ford не разкрива данни за мощността, но заяви, че двойните електрически двигатели ще произвеждат „поне“ 480 к.с. и 880 Нм въртящ момент. Електрическият автомобил ще се възползва и от новия режим на шофиране RallySport, който е проектиран да позволява „по-големи плъзгания“ в офроуд среда, предлагайки „линейна реакция на газта“ и „по-агресивно поведение на амортисьорите“. Спирачките са 385-милиметрови предни дискове с червени спирачни апарати Brembo.