Ford се отказа от още един основен сегмент

Повечето производители на автомобили залагат все повече на електрификацията, но Ford иска да направи една допълнителна крачка и да се откаже от още един сегмент. Изпълнителният директор на компанията Джим Фарли обяви, че Ford няма да се състезава на пазара за SUV с два реда седалки, задвижвани с двигатели с вътрешно горене. И ще се насочи към замяната им с модели с изцяло електрическо задвижване.

Фарли беше категоричен, че компанията остава в надпреварата при големите модели, като целта е Ford да запази пазарния си дял от 8% на пазара в Северна Америка. Това означава, че от гамата на марката ще отпаднат Еscape и Edge, но не и Explorer и Expedition, тъй като те се предлагат с три реда седалки.

Факт е, че компанията вече спря един такъм модел EcoSport (от него се продават останали при дилърите бройки). През 2019 г. на пазара излезе четвъртото поколение на Kuga, но още през миналата година Фарли намекна, че този модел също ще бъде изпратен в историята, като това ще стане след края на жизнения му цикъл – най-вероятно през 2025 г.

Вече е известно, че Edge и Kuga ще получат изцяло електрически наследници. Само преди дни обаче Ford представи удължена версия на Edge, която получи добавка L към името си и ще се предлага само в Китай. Твърде вероятно е тя да запази мястото си в гамата на марката.

Промените няма да засегнат Bronco Sport, тъй като той е насочен към различен вид потребители. Той обаче също ще получи изцяло електрическа версия, която ще се предлага едновременно с конвенционалния модел. Целта през Ford е максимално да притесни и да се опита да изтласка от пазара Jeep и неговия Wrangler.

Фарли засега коментира само пазара в Северна Америка, но се твърди, че същото ще се случи и с гамата на Ford в Европа, от която също ще изчезнат SUV-моделите с два реда седалки. През миналата година беше обявено, че Puma заема мястото на Fiesta, като през 2024 г. тя ще получи електрическа версия. Конвенционалният модел ще се задържи в продажба до 2026 г., след което ще бъде спрян.

Същото очаква и европейската Kuga, чието сегашно поколение ще бъде последно, защото във Ford смятат, че няма смисъл от разработката на нова генерация след готвената пълна забрана на продажби на автомобили с ДВГ на Стария континент от 2035 година.

Previous post Първият автомобил с натриево-йонна батерия е готов
Next post Това е най-абсурдната катастрофа с Ferrari? (Видео)