Черешката на тортата в моделната линия на новия Ford Fiesta безспорно е новата Fiesta ST. Горещият хечбек е разработен от подразделението Ford Performance и е усъвършенстван с нови матрични LED предни фарове, нови седалки Performance, спортни детайли в дизайна, включващи нова предна решетка в кристално сив цвят и опция за впечатляващия зелен цвят за екстериора Mean Green.
Свежият екстериорен дизайн включва по-агресивен външен вид на предната част с горни и долни решетки със структура на пчелна пита, заедно с големи долни странични въздушни отвори. Горната решетка и страничните въздушни отвори на новата Fiesta ST са решени в отличителния кристално сив цвят.
Аеродинамично оптимизираният долен спойлер, страничните протектори, спойлерът на задния капак и задният дифузьор са боядисани в цвета на каросерията. Стандартните 17-инчови или опционалните 18-инчови алуминиеви джанти се отличават с тъмно покритие Magnetite, а опциите за екстериорен цвят вече включват дръзкия Mean Green.
Новите спортни седалки Performance с контрастни червени шевове на тапицерията са разработени специално за да осигурят още по-голяма опора за водачите при висока динамика на шофиране, както и комфорт на пътя.
Интегрираният подглавник и 14-степенното регулиране на седалката помагат на водача на Fiesta ST да намери най-добрата позиция за шофиране. В спортния салон са добавени матово фолио с ефект на карбонови влакна с червени шевове и спортен кожен волан с плоско дъно.
За задвижването на новия Ford Fiesta ST е използван 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с максимална мощност 200 к.с. при 6000 об/мин и пиков въртящ момент, увеличен от 290 Нм до 320 Нм, в широкия интервал от 1600 до 4000 об/мин. Благодарение на тези показатели, ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 6,5 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.
За динамично пътно поведение и шофиране с високи скорости, новият Ford Fiesta ST е оборудван със студено формовани пружини с векторно разпределение на тягата и двойни предни амортисьори, които осигуряват на малката спортна кола възможност за рязко влизане в завой и високи нива на контрол на каросерията.
Опционалният механичен диференциал с ограничено приплъзване осигурява на Fiesta ST увеличено сцепление и пъргаво пътно поведение при завиване. Към режимите на шофиране Normal и Sport, новата Fiesta ST разполага и с режим Track вместо режим Eco на Fiesta, който дезактивира управлението на сцеплението и настройва стабилизиращата система ESC за режим на широко приплъзване, подходящо за шофиране на писта.