Honda представи CR-V на водород и на ток

Honda представи нов вариант на CR-V с нулеви емисии, който се отличава от повечето съвременни SUV автомобили с интересен силов агрегат. За разлика от напълно електрическите си аналози, Honda CR-V e:FCEV съчетава система от водородни горивни клетки с възможност за зареждане от мрежата и батерия, осигуряваща пробег от 47 км само при електрическо задвижване.

CR-V e:FCEV се задвижва от един-единствен електромотор, монтиран отпред, който генерира 174 к.с. и 311 нютон метра въртящ момент. Енергията се черпи или от модула за горивни клетки и резервоара за водород с тегло 4,3 кг, или от акумулаторната батерия с капацитет 17,7 kWh.

Макар че пробегът по EPA от 435 км не е достатъчен в сравнение с традиционните автомобили с ДВГ, хибридни или изцяло електрически автомобили, отличителна черта е възможността за презареждане на CR-V чрез зарядна станция или контакт. Тази функция смекчава предизвикателствата, породени от ограничената водородна инфраструктура.

Възможността за зареждане от електрическата мрежа става особено привлекателна, като се има предвид оскъдната наличност на станции за зареждане с водород. Honda подчертава, че конфигурацията PHEV е по-подходяща за градско шофиране, а водородната система, разработена в сътрудничество с GM, е предназначена за по-дълги пътувания.

Освен това функцията за двупосочно зареждане позволява на потребителите да използват енергията на батерията, за да захранват с електричество различни устройства, къмпинг оборудване и малки домакински уреди чрез 110-волтов контакт, осигуряващ до 1500 W мощност.

В допълнение към иновативното задвижване, инженерите на Honda са прецизирали шасито и окачването на CR-V e:FCEV, за да поемат по-голямото тегло в сравнение с неговите аналози, задвижвани с ДВГ и хибридни двигатели.

Визуално новият модел се отличава от останалата част от гамата CR-V с уникални дизайнерски елементи. Те включват преработена предна броня с по-елегантна радиаторна решетка и по-големи въздухозаборници, задни светлини с прозрачни стъкла и емблема e:FCEV на задната врата. Портът за зареждане е разположен на предните калници, докато портът за зареждане с водород е разположен на задните калници.

CR-V e:FCEV се предлага изключително във високотехнологичната версия Touring, която може да се похвали с 10,2-инчов цифров инструментален панел, 9-инчов инфоразвлекателен дисплей, безжична свързаност с Apple CarPlay / Android Auto, безжично зареждане, отопляеми предни седалки, тапицирани с кожа на био основа, двузонов климатичен контрол, електрическа задна врата, аудиосистема Bose с 12 високоговорителя и набор от ADAS, включени в пакета Honda Sensing.

Произвеждан в Performance Manufacturing Center на Honda в Марисвил, Охайо, Honda CR-V e:FCEV 2025 ще се продава в Калифорния по-късно тази година, като според информацията ще се предлага и в Япония.