Ioniq 5 N дебютира с 641 к.с. и осем „скорости“

Ioniq 5 N официално дебютира, като световната му премиера се състоя на тазгодишния Фестивал на скоростта в Гудууд. Това е първият електрически модел на подразделението N, но със сигурност няма да е последният. Hyundai твърди, че наточеният Ioniq 5 е „първата стъпка“ на N в стратегията за електрификация, като подмарката ще предложи и бъдещи електрически автомобили.

Hyundai Ioniq 5 N е оборудван с два електрически мотора. Системната мощност на модела е 600 конски сили и(740 нютонметра въртящ момент, които нарастват до 641 к.с. и ( 770 Нм)въртящ момент с включването на функцията N Grin Boost, която трае 10 секунди.

Задвижването на всички колела може да ускори N до 100 км в час за 3,5 секунди, като при N Grin Boost този показател намалява до 3,4 секунди. Максималната му скорост е 260 км/ч . Hyundai предлага модела със своята батерия с най-голям капацитет, като разполага с 84 киловатчаса. Тя е снабдена с 800-волтова технология за ултрабързо зареждане, при което батерията се зарежда от 10 до 80 процента за 18 минути.

Водачите могат да оптимизират работата на батерията с предварителната подготовка. Това позволява на водача да избира между режим Drag или Track. Този за писта оптимизира температурата на батерията, за да осигури най-много обиколки. Режимът Drag предлага кратък изблик на пълна.

Функцията N Race с още два режима предлага още по-голям контрол върху използването на енергията на автомобила. Режимът за издръжливост увеличава максимално пробега на пистата, което се постига чрез ограничаване на максималната мощност на автомобила. Режимът Sprint прави обратното, като дава приоритет на пълната мощност. N Launch Control, който предлага настройки за три различни нива на сцепление, помага на автомобила да осигури бърз старт. E-shift пренася усещането от осемстепенната трансмисия с двоен съединител на компанията в Ioniq 5 N. Тя симулира усещането между превключванията на предавките, като контролира въртящия момент на електромотора.

Hyundai не предостави информация за теглото на Ioniq 5 N, но разкрива, че той е по-тежък от стандартния модел. Автомобилният производител посочва, че началното ниво на стандартната гама на Ioniq 5 SE тежи 3968 кг, докато най-мощната версия, със задвижване на всички колела Limited, е с тегло 4663 кг.

Електрическият автомобил разполага с по-големи колела, напълно променена настройка на окачването, нови аеродинамични елементи и обновена регенеративна спирачна система, които допринасят за теглото му. Въпреки това, от компанията са работили, за да противодействат на тежестта чрез софтуер и други техники.

Системата N Brake Regen осигурява основната спирачна сила, а механичните ги допълват при необходимост, например по време на шофиране на писта. Регенеративната спирачна система може да осигури до 0,6 G сила на забавяне в нормални условия и до 0,2 G, когато се активира ABS.

Четирибуталните предни спирачни апарати притискат 400-милиметрови дискове, докато еднобуталните отзад захващат 360-милиметрови задни. Hyundai конструира спирачките от нови олекотени материали с хибридна конструкция, в резултат на което са създадени най-силните спирачки на компанията досега. N Active Sound + допълва N e-shift, като предлага три различни звукови теми. Запалването симулира звука на 2,0-литровия двигател с турбокомпресор на Hyundai N.

Ioniq 5 N ще се предлага в 10 цвята. Два от тях – N Performance Blue Matte и N Performance Blue – са ексклузивни за модела. Останалите цветове са Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte и Soultronic Orange Pearl. Интериорът се предлага само в черно с акценти в цвят Performance Blue.