Главният търговски директор на компанията Бернар Лоар споделя, че първият електрически модел на Maserati ще се появи през 2025 г. и ще бъде именно нов Quattroporte. „Ще видите, че това е истинско Maserati и истинско Quattroporte”, изтъква той.
Maserati се стреми да бъде главната луксозната марка на компанията майка Stellantis. Както обяснява Лоар: „Maserati не иска да бъде марка за големи количества. Тя цели да осигури изключителни автомобили с много високо ниво на качество и също така да носи печалба за компанията, което не винаги е било така“.
„За да направите това, не е нужно да говорите с всички, но трябва да сте малко по-различни. И ще видите Quattroporte, който ще бъде изцяло електрически автомобил, той изобщо няма да изглежда като електрически автомобил – това е маршрутът, който избираме“, подчертава Лоар.
Той потвърди, че останалата част от гамата на компанията ще последва Quattroporte в прехода ѝ към по-висок клас коли.
„Ще има движение нагоре“, изтъква Лоар.
Той подчерта, че Stellantis предлага възможност за получаване на достъп до технологии, като това е изключително важно, като се има предвид мащаба на инвестициите, които трябва да се направят в задвижванията, батериите и софтуера.
„Начинът на управление на платформи е по-гъвкав, отколкото беше преди, така че можем да използваме различни автомобили на една и съща платформа. Разбира се, Maserati винаги трябва да бъде Maserati, така че фокусирано върху производителността, удоволствието от шофирането и дизайна – няма да има компромис с това“, изтъква Лоар.
След Quattroporte ще се появи и нов, изцяло електрически Levante, който вероятно ще бъде базиран на платформата STLA Large. Въпреки това, Maserati избягва изкушението да направи по-голям Levante.
„Няма да правим компромис с дизайна. И аз имам един въпрос, например, ще имаме ли Maserati с три реда (седалки)? Отговорът е не“, изтъква Лоар.
По думите му бъдещите модели на марката ще разполагат с много технологии, но по сдържан начин, без да се прибягва до множество екрани.
Лоар подчертава, че Maserati не би заложила на нещо, което не е Maserati. „Ние сме италиански лукс, единственото представителство на италианския лукс в индустрията“, категоричен е той.