Настоящото поколение на Mazda 6 се произвежда от 2012 г. насам, а Mazda ще прекрати производството в местния си завод през април тази година. Това обаче не означава непременно край на седана от среден клас. Неотдавнашните заявки за търговска марка и лого подсказват, че Mazda може би планира да възроди модела като електромобил.
Както съобщава AutoGuide, Mazda е подала заявка за защита на името и логото „6e“ в Европейския съюз, намеквайки за възможността седанът да се завърне като електромобил. Въпреки че заявките очакват одобрение от Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз (EUIPO), те подсказват намерението на Mazda да се движи в тази посока.
Марката „6e“ е описана от EUIPO като отнасяща се до „автомобили и части за тях; електрически автомобили и части за тях“. Логото, свързано с името, се вижда на предоставеното изображение, разположено до седана Mazda 6, който скоро ще бъде спрян от производство.
Понастоящем гамата от електромобили на Mazda се състои от модела MX-30, който не е постигнал значителен успех, както и от плъг-ин хибридни варианти с Ванкелов двигател като разширител на пробега. Предложеното име „6e“ е отклонение от настоящата номенклатура на Mazda, но е по-просто. Действителното производство на Mazda 6, задвижвана от батерии, обаче остава несигурно.
Когато Mazda обяви края на производството в японския си завод по-рано тази година, езикът, използван в прессъобщението, подсказваше доста песимистична перспектива, като посочваше, че серията CX ще запълни празнината, оставена от напускането на модела 6. Това повдига въпроси относно търсенето на седани от среден клас на пазар, който все повече се доминира от кросоувъри и SUV автомобили. Като се има предвид тази тенденция, предстои да видим дали Mazda ще пристъпи към разработване на седан от среден клас, задвижван от електромотори.