След като вече ви информирахме за новостите относно предстоящата S-Klasse, сега и шефът на Mercedes-Benz потвърди разработването на две нови S-класи. Флагманът се подготвя на различни платформи, но с една и съща каросерия. От тази информация веднага можем да си направим и някои други изводи по темата.
Шефът на Mercedes-Benz потвърди разработването на две нови S-класи в интервю за Autocar. Ола Калениус каза: в бъдеще ще има две S-класи – с двигатели с вътрешно горене и електрическа. Ръководителят на Mercedes-Benz даде ясно да се разбере: и двете версии на флагмана ще бъдат идентични на външен и вътрешен дизайн, а моделът EQS ще остане в историята.
С осмата S-класа в Щутгарт ще повторят подхода на BMW, който баварците използваха с представянето на тяхната 7-Series в каросерията G70. Според Autocar електрическата S-класа се подготвя на платформата MB.EA Large, а тази с ДВГ – на модернизираната платформа MRA.
Решението да се комбинират двата модела идва на фона на намаляващите продажби: производството на флагмана дори трябваше да премине на едносменен режим, а от друга страна Mercedes-Benz надцени ръста на продажбите на електрически автомобили: анализаторите на марката прогнозираха, че през 2023 година делът на „батерийните“ автомобили ще бъде повече от 20%, но реалността се оказа почти два пъти по-лоша.
Калениус потвърди също, че Mercedes-Benz ще инвестира 14 милиарда евро в научноизследователска и развойна дейност през 2024 година, която ще е с фокус върху дигитализацията, електромобилността но най-вече към модерните технологии на двигателите с вътрешно горене. Топ мениджърът подчерта, че „ДВГ винаги ще отговарят на най-високите технологични стандарти“, в противен случай производството на двигатели с вътрешно горене ще спре през 2027/2028 година.
Всичко това ни навежда на мисълта, че развитието на осмото поколение S-Klasse с двигател с вътрешно горене означава, че E-Klasse също ще запази този тип двигател. Работата е там, че двата модела на Mercedes-Benz са тясно свързани: пускането им един без друг означава значителна загуба и увеличаване на разходите. Така, че най-вероятно и съдбата на EQE е решена и следващата Е-класа също ще се предлага както като електрически автомобил, така и с двигател с вътрешно горене.