Mercedes показа наточената версия E53 AMG, която пристига с обновен стайлинг и повече мощност. Предишният AMG E53 разполагаше с 429 конски сили, докато неговият наследник е получил подобрения в 3,0-литровия двигател с турбокомпресор, който вече произвежда 443 конски сили.
В комбинация с електромотор с мощност 161 конски сили общата мощност на системата достига 577 конски сили. Включването на функцията Race Start или launch control временно увеличава комбинираната мощност до 603 конски сили. Със значителното увеличение на въртящия момент до 750 нютон метра, в сравнение с 520 при предишния модел.
Този електрифициран задвижващ агрегат задвижва седана от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди, докато малко по-тежкото комби го постига за 3,9 секунди. И двата варианта са електронно ограничени до 250 км/ч , но опционалният пакет AMG Driver’s Package повишава ограничението до 280 км/ч за седана и 275 км/ч за комбито. В електрически режим и двата модела достигат максимална скорост от 140 км/ч .
Следвайки примера на GLE 53, седанът и SUV вариантите възприемат plug-in хибридна конфигурация, включваща батерия с полезен капацитет от 21,22 kWh, което позволява заявен електрически пробег от над 100 км. Батерията подава енергия на електромотор, интегриран в деветстепенната автоматична трансмисия, като по този начин се пести място.
В сравнение със стандартната E-класа, AMG E53 се отличава с по-твърдо окачване, по-големи спирачки и стандартно завиване на задните колела. Той също така разполага с напълно променлива система за задвижване на всички колела, съчетана с адаптивно окачване. Визуално спортният E53 получава леки промени в дизайна, включително +11 мм по-широки предни калници, осветена радиаторна решетка и четворни накрайници на изпускателната система.
Mercedes-Benz реши да не произвежда версии с две врати на AMG E53, като прекрати производството на моделите Купе и Кабриолет в полза на новите модели CLE53. Очаква се предстоящият E63 да разполага с порт за зареждане, което е сигнал за отказ от традиционния V8 двигател в полза на редови шестцилиндров. Тази тенденция е в унисон с електрификацията на други модели на AMG с висока производителност, което показва преминаването от „чисти“ конфигурации на двигатели с вътрешно горене.