Mercedes представи „джипа“, който ще се бори с BMW и Tesla

Mercedes свали покривалото от един от най-дългоочакваните си модели – EQE SUV. Електрическият кросоувър бе представен с четири варианта на задвижване, включително и в най-мощната си AMG версия. Колата ще се сглобява заедно с по-големия си брат EQS SUV в завода на марката в Алабама, което означава, че преди да се появи в Европа, „джипът“ ще дебютира в Америка. Mercedes ще се пробва да вземе част от клиентите на Tesla и BMW, съответно Model Y и iX.

EQE SUV разчита на модулната платформа на компанията ЕVA2, която позволява голяма гъвкавост на Mercedes. Междуосието на кросоувъра е 3030мм, което е с 90мм по-малко от това на седана със същото име, като това се запазва и в останалите характеристики на модела. Дължината на EQE SUV е 4863мм, ширината е 1940мм, а височината е 1686мм. Теглото е около 2.6 тона, докато обемът на багажника е 520 литра.

По отношение на дизайна, колата не изненадва с нищо и е типично в стила на останалите модели от семейството на EQ. Интериорът разчита на Hyperscreen при по-високите нива на оборудване или две дисплея при по-базовите модели.

Точно под пода е разположена и 90.6кВч батерия, която задвижва всички модели и осигурява до 590 километра при варианта с един електромотор на задния мост и 288 конски сили. Той носи означението 350+, докато същите цифри, но с допълнението 4Matic осигуряват същата мощност, но с 200 нютон метра повече въртящ момент за крайни стойности от 765 нютон метра. Тук пробегът е около 560 километра.

Най-мощната конфигурация, която не носи AMG означение е EQE 500 4Matic, която генерира 400 конски сили и 858 нютон метра. Тук пробегът е около 550 километра. Най-мощният модел за сега е EQE 53 AMG, който генерира 687 конски сили и 1000 нютон метра въртящ момент, осигуряващи ускорение до 100км/ч за 3.5 секунди.

AMG моделът получава още различни брони и предна решетка, както и спортни седалки в интериора, заедно с други графики на инфотеймнът системата. Спирачките също са по-добри при мощната версия с 415мм преден диск и 378мм заден и възможност за керамика. Пробегът е около 490 километра.

Previous post Продажбите на електрическите VW-та и Audi-та растат главоломно
Next post BMW ще запази ръчните скорости, поне до 2030 година