Mercedes представи C63 AMG с 2.0-литров двигател и рекордна мощност

При представянето на новата C-Klasse, Mercedes обяви, че най-големият двигател, който ще се предлага в поколението W205 ще бъде с обем от 2.0 литра. Това важи дори и за най-наточената версия, която въпреки, че носи класическото C63 AMG означение, всъщност под капака си крие 2.0-литров четирицилиндров двигател. Седанът и комбито бяха официално представени преди броени минути и дебютираха с пълното название Mercedes – AMG C63 S E Performance.

Дългото име е породено от факта, че освен 2.0-литровия бензинов двигател, седанът разчита и на електромотор, който превръща колата в plug-in хибрид с изцяло електрически пробег от 13 километра. Това, обаче, не е най-важното в тази конфигурация. Системната мощност на електрическия и бензиновия мотор се равнява на 680 конски сили и 545 нютон метра. Сам по себе си, бензиновият двигател е достатъчен за мощност от 476 конски сили, което го прави най-мощният 2.0-литров четирицилиндров двигател в света.

Сложната система може да достави максималната мощност в рамките на 10 секунди, „дърпайки“ цялата мощност от 6.1кВч батерия. Все пак на разположение винаги имате поне 95 конски сили, които да бъдат добавени към наличните 476 коня от бензиновия двигател. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 3.4 секунди, а максималната скорост е 280км/ч. Теглото е значително повишено до малко над 2 тона.

Електрическият мотор е монтиран на задната ос заедно с диференциал с ограничено приплъзване и двустепенна трансмисия. В зависимост от режима, който изберете, може да приоритизиране задното предаване или 4х4. Системата 4Matic+ вече изпраща въртящия момент до четирите колела в нормален режим на движение, а трансмисията е конвенционален автоматик с мокри съединители и девет предавки. Подобно на S-Klasse, тук също откриваме завиване и на задните колела и адаптивни амортисьори.

По отношение на промените в сравнение със стандартната C-Klasse, тук откриваме нови джанти зад които стоят и по-големи спирачки, характерни за AMG брони и решетка, както капак с различен дизайн. Калниците са по-широки, а върху двата предни можем да открием и отвори за охлаждане. В интериора откриваме нови бутони специално за AMG модела, както и нови графики при двата дисплея.