Само едно зареждане на батерията е достатъчно за пътуването от Берлин до Париж, ако се движите с новия Mercedes-Benz Vision EQXX. Прототипът залага на технологиите, които ще бъдат използвани в серийното производство на електромобилите в бъдеще.
Новият шедьовър на ефективността е способен да измине над 1000 км само с едно зареждане на батерията при невероятно ниската консумация на енергия от по-малко от 10 кВтч на 100 км. Приравнено в разход на гориво, това се равнява на 1 литър на 100 км.
Концептуалният спортен автомобил Mercedes-Benz Vision EQXX отговаря на прогресивното търсене на модерните клиенти на марката за емоция чрез иновации. Експерименталният прототип е най-ефективният автомобил на планетата, който използва дигитални технологии, иновации и скорост от Формула 1.
Прототипът Mercedes-Benz Vision EQXX представлява аеродинамичен седан с дължина 4,63 метра и междуосие 2,80 метра. Спортният модел има удължен силует с извит покрив и заострена задна част. Специалните колела и прибиращите се дръжки на вратите са предназначени да подобрят аеродинамиката.
Наклонените фарове са свързани с LED лента, а тънките задни светлини са опънати по цялата ширина на каросерията. Някои от частите на каросерията на автомобила са изработени от карбон, което направи възможно постигането на тегло от едва 1750 кг.
Концептуалният Mercedes-Benz Vision EQXX налага стандартите за развитието на автомобилното инженерство в бъдеще и постига по-голям пробег с по-малко енергия, по-осезаем лукс и удобства с по-малко въздействие върху природата и повече електрическа мобилност с по-малко загуби.
На дълъг път съвременните електрически автомобили използват около 2/3 от енергията на батерията си, за да си проправят път през насрещния въздушен поток. Аеродинамичната форма на каросерията прави възможно постигането на рекордно нисък коефициент на челно съпротивление от 0,17.
С този коефициент новият Mercedes-Benz Vision EQXX може да постигне голяма разлика при пътуване по магистрала. Намаление със само 0,01 на този показател добавя около 2,5% към пробега на автомобила. За сравнение няколко коефициентът на съпротивление при електрическия флагман на марката EQS е 0,20.
Ултратънки панели на покрива захранват акумулаторната система на автомобила за допълнителен пробег до 25 км. Въз основа на статистиката за средно изминаваните разстояния на годишна база, собствениците на новия Mercedes-Benz Vision EQXX ще трябва да презареждат напълно батерията на спортния автомобил само веднъж месечно.
Ефективното електрическото задвижване на Vision EQXX с мощност от около 150 кВт осигурява силата и издръжливостта на този спортен бегач на дълги разстояния. Важно е да се отбележи, че 95% от енергията на батерията стига до колелата на новия Vision EQXX. Най-ефективното задвижване при автомобил с двигател с вътрешно горено постига 30%.
С експертно инженерство и помощта на екипа, отговарящ за Формула 1, химиците на Mercedes-Benz успяха да мобилизират енергията на електрическия флагман на марката – EQS, в размерите на компактна кола. Батерията на Vision EQXX съхранява почти 100 кВтч електрическа енергия, при това е с 50% по-малък обем и e с 30% по-лека от тази на флагмана EQS.
Изчистеният дизайн на прототипа Mercedes-Benz Vision EQXX е нов израз на ефективност в интериорния дизайн. Основният принцип е максимален комфорт и стил с минимално тегло и без никакви материали от животински произход. Например при изработването на дръжките на вратите за първи път в автомобилната индустрия се употребява биотехнологичен материал, който наподобява коприна.
В интериора на новия Mercedes-Benz Vision EQXX са използвани екологични материали, пише „Монитор“. За седалките се прилагат две алтернативи на кожа – от кактусови влакна и от структура на гъби. Пластмасата се получава от рециклирани бутилки. Големият 47,5-инчов сензорен дисплей се простира върху целия преден панел. В салона има четири отделни седалки, разделени с конзола.
Новият прототип Mercedes-Benz Vision EQXX е разработен само за година и половина. Създателите му обещават да го превърнат в сериен модел след няколко години.