Компактният кросоувър Nissan Qashqai отдавна е лидер по продажби в Европа, като от пускането първото поколение през 2007 г. са продадени над 3 милиона коли. У нас Nissan Qashqai също е лидер по продажби в класа си, като през 2019 г. са доставени рекордните 2373 автомобила, а през 2020 г. са продадени 1408 екземпляра.
Новото трето поколение на Nissan Qashqai дебютира у нас в края на миналото лято и има огромни шансове отново да бъде лидер, въпреки все по-голямата му конкуренция, пише „Монитор“.
Дизайнерската концепция на третото поколение на Nissan Qashqai не се е променила генерално, като дизайнерите са запазили стила, който клиентите харесват в модела. В предната част доминира увеличената V-образна радиаторна решетка с допълнителна хромирана ивица, от която започват изцяло LED матричните фарове.
Основните фарове са свързани с дневни светлини под формата на бумеранг, а в долната част има големи въздухозаборници в бронята. Отзад са добавени големи триъгълни фарове. Профилът е декориран с изразителни линии отстрани на купето, има спойлер със светлинни елементи и оригинални 20-инчови алуминиеви джанти.
С докосване на дръжката отваряме вратата на салона на новия Nissan Qashqai и се озоваваме в луксозния интериор на модела. Салонът е приятно осветен, декориран е с мека висококачествена пластмаса в сиво и челно.
Директно пред погледа на водача на предното стъкло се появява 10,8-инчов дисплей, който прожектира най-важната информация за трафика, включително и пътните знаци за ограничение на скоростта.
Във високите нива на оборудване на арматурното табло е поставен 12,3-инчов дигитален TFT екран с висока резолюция, който предлага избор за персонализация на информацията от навигационната и развлекателната система, данните за трафика и автомобила.
Новата мултимедийна система Nissan Connect е получила 9-инчов сензорен дисплей на централната конзола с по-висока резолюция. Бутоните за контрол на климатика са поставени в отделен блок и са много удобни за регулиране, има отделни отвори за климатичната система за пътниците на задните седалки.
На централния тунел са разположени бутонът на автоматичната ръчна спирачка и новият селектор за превключване на режимите R, N, D и Ds, а позицията за паркиране е с бутон P. Моделът със задвижване 4х4 има и въртяща се шайба за режимите на шофиране – Off-Road, Snow, Standard, Eco и Sport.
В градския трафик новият Nissan Qashqai показва отлична маневреност и въпреки че дължината му е нараснала с 35 мм в сравнение с предишното поколение, той все още е по-малък от повечето семейни автомобили с 4425 мм.
Седалките са много удобни, просторни са, в най-високото ниво Tekna Plus са с кожена тапицерия и с електрическо регулиране, както и с функция за масаж. Те осигуряват отлична опора за гърба с плътно прилягане на тялото и висока позиция на шофиране. Кормилното управление е точно и прецизно. Окачването е доста твърдо и това се усеща при шофиране по неравната настилка на града.
На светофара системата Старт-стоп работи гладко и без вибрации. При смяна на лентата се активира системата за активно поддържане на лентата. Когато в една от слепите зони се появи автомобил, получаваме ясно различим светлинен сигнал от индикаторите, инсталирани в страничните огледала.
Междуосието е нараснало с 20 мм спрямо предишния модел и достига 2665 мм, така че има достатъчно място за пътниците на задната седалка, въпреки че за трима възрастни вече ще бъде тясно. Задните врати се отварят под ъгъл от 85 градуса, което много улеснява качването и слизането.
Обемът на багажника на новия Nissan Qashqai е цели 500 литра, а при сгъване на задните облегалки пространството се увеличава до почти 1500 литра. Във всички нива на оборудване, с изключение на базовото, има двоен под на багажника, а безконтактното отваряне на капака на багажника улеснява достъпа и товаренето.
Високата позиция на водача и големите странични огледала осигуряват добър обзор, а големият панорамен люк създава допълнителен комфорт в купето. При паркиране и маневриране помагат четирите камери, които осигуряват 360-градусов изглед от всички страни и отгоре.
В автомобила има система за аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, система за засичане на пешеходци, активна система за задържане на автомобила в лентата, система за наблюдение на водача и 7 въздушни възглавници.
Новият Nissan Qashqai се задвижва от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 156 к.с. и с максимален въртящ момент от 270 Нм. Двигателят е допълнен от мека хибридна система, която използва рекуперация за зареждане на батерията, а тя захранва спомагателния електромотор, който се свързва по време на изпреварване и при стартиране на автомобила. Тягата се предава чрез автоматична скоростна кутия CVT.
Това задвижване е достатъчно динамично за компактен кросоувър като Qashqai, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема почти 10 секунди. Ако включите спортния режим, кросоувърът става още по-пъргав. В завоите с висока скорост Qashqai е стабилен и има добро сцепление. Средният разход на гориво в края на теста беше 7,2 л/100 км, като в града достигна 8,5 л/100 км, а на извънградско падна до 6,2 л/100 км.
Новият Nissan Qashqai 1.3 DiG-T CVT 4х4 в най-високото ниво на оборудване Tekna Plus струва 73 690 лева, а базовата версия Visia се продава за 44 990 лева. Тестът показа, че новият Nissan Qashqai има всички шансове отново да се превърне в бестселър на пазара. Той завладява със забележителен дизайн, има комфортен салон, оптимални размери, достатъчно динамика и усъвършенствани системи за сигурност.