Opel посреща зимата с оптимално сцепление от подобреното 4х4

За хората, които искат да се чувстват сигурни и да пътуват безопасно през зимата, марката Opel предлага много практични автомобили със задвижване на всички колела 4х4, които отговарят на всички нужди на почитателите на зимните спортове.

Новият хибриден SUV Opel Grandland Hybrid4, както и обновените Insignia и Insignia GSi не само осигуряват сигурност и безопасност при движение върху лед и сняг, но и дават възможност за спокойствие, стабилност и пълна наслада от шофирането, предава „Монитор“.

В новите модели на Opel са интегрирани най-съвременните системи за задвижване на всички колела. Клиентите на Opel могат да избират между хибридния SUV Grandland Hybrid4, както и Insignia и Insignia GSi с AWD и векторно разпределение на въртящия момент.

Новият Opel Grandland Hybrid4 съчетава мощността на 1,6-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и два електромотора за изходяща мощност на хибридната система до 300 к.с. Електрическото задвижване се състои от два електромотора – по един на предната и на задната ос.

Мощността на предното електрическо задвижване отговаря на 110 к.с., а на задното – на 113 к.с. Първият електромотор предава мощността си към предните колела чрез електрифицирана 8-степенна автоматична трансмисия. Вторият електромотор и диференциалът са интегрирани в задната ос, което осигурява постоянно задвижване на всички колела с оптимално сцепление.

Високият въртящ момент на електромоторите на Opel Grandland Hybrid4 се активира моментално при натискане на педала на газта, осигурявайки оптимално сцепление при хлъзгави повърхности. Максималната скорост е 235 км/ч. С новия Opel Grandland Hybrid4 водачите могат да избират между четири различни режима на шофиране в зависимост от своите предпочитания и характеристики.

Режимът AWD (Задвижване на всички колела) осигурява въртене на предните и задните колела. Режимът Sport съчетава мощността на двигателя с вътрешно горене и електромотора за особено динамичен стил на шофиране. В изцяло електрическия режим Opel Grandland Hybrid4 се задвижва изцяло от електричество.

В този случай задвижването се осигурява от задния електромотор в комбинация с предния електромотор, когато водачът изисква повече мощност чрез натискане на газта. Максималната скорост при чисто електрическо шофиране е 135 км/ч. Режимът Hybrid се фокусира върху оптимизиране на разхода на гориво на колата. Бензиновият двигател и електромоторите работят заедно или последователно, в зависимост от условията и стила на шофиране.

Регенеративното спиране улавя кинетичната енергия по време на забавяне, която в противен случай би се губила. Водачът може да избира между два режима на рекуперация, които превръщат електромоторите в генератори, така че електроенергията да може да бъде върната към батерията от 13,2 кВтч и да се съхранява.

За почитателите на зимните спортове, марката Opel предлага и лимузината Insignia Grand Sport или комбито Insignia Sports Tourer, както и спортния модел Insignia GSi със система за задвижване Twinster AWD и специално окачване FlexRide.

Новият Opel Insignia с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 174 к.с. и спортната Insignia GSi с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с директно впръскване на горивото и мощност 230 к.с. разполагат с най-съвременно задвижване на всички колела.

Новата технология Twinster е оборудвана с модул за задно задвижване, който използва система с двоен съединител без диференциал. Въртящият момент се предава към едното или към двете задни колела, давайки възможност за векторно разпределение на въртящия момент в пълния диапазон на производителност.

Новият Opel Insignia с AWD се предлага като стандарт с мехатронно адаптивно окачване FlexRide, което регулира амортисьорите и управлението за части от секундата. Освен това FlexRide променя характеристиката на управление, както и точките на превключване на 8-степенната автоматична трансмисия за Insignia или 9-степенната автоматична трансмисия за Insignia GSi.

Водачът може да избира между различни режими на шофиране – Standart, Tour, Sport и само за GSi – Competition. При двойно натискане на бутона ESP off се предоставя възможност на опитните шофьори да изпробват динамиката на шофиране на Insignia GSi без помощта на електронната стабилизираща система ESP. За още по-активно шофиране, новата 9-степенната автоматична трансмисия може да се управлява ръчно чрез лостчета на волана.