Peugeot няма да изостави 508, въпреки слабите продажби

Въпреки разочароващата си търговска кариера на най-големия лек автомобил Peugeot, франсетата няма да идоставят своето 508. Това семейство ще се възползва от рестайлинг през юни. Но междувременно марката спря продажбите на своите хибридни версии. Миналата година продажбите на Peugeot 508 Plug-in hybrid представляват близо 45% от общите за модела. Цифра, която не е изненадваща за автомобил, който се продава в по-голямата си част на фирми.

Дори и понякога да е обект на яростна критика, тази технология наистина се възползва от значителни предимства много от страните в Европа, като например освобождаване от данък върху фирмените превозни средства при определени условия или възможността за амортизиране на скъпата високоволтова батерия.

За съжаление, тези варианти ще изчезнат за известно време в семейната гама „Лъвчетата“. В ценовата си листа от февруари 2023 г. Peugeot уточнява, че вече не е възможно да се поръча хибридна версия с 225 к.с. Същото важи и за най-наточеното 508 – Peugeot Sport Engineered (PSE), представляващ версия със задвижване на четирите колела с мощност 360 к.с. И в двата случая все още са налични само моделите, които са на склад.

Рестайлингът на 508 ще бъде пуснат през юни 2023 година и ще се характеризира с поне един хибриден силов тракт. Поради липсата на търговски успех обаче, 508 Peugeot Sport Engineered няма да бъде обновен след фейслифта на това семейство.

За версията с 225 к.с. това не важи и тя ще се завърне през юни 2023 г., по същото време с рестайлинга на 508. В допълнение към въвеждането на нови дневни светлини с тройни нокти и модернизирана мултимедийна система, този фейслифт ще отбележи и пристигането на някои технически подобрения.

Както при C5 Aircross, капацитетът на батерията трябва да се увеличи от 13.2 на 14.2 kWh. Достатъчно за още няколко километра без да се пали 1.6-литровият турбобензинов мотор. Не е изключено и пускането на нова, по-достъпна Plug-in хибридна версия със мощност от 180 к.с., тъй като много продукции на Stellantis наскоро приветстваха такава вариация.

И накрая, през 2024 г. настоящата автоматична скоростна кутия EAT8 на модернизираното 508 ще бъде заменена от нова, донякъде специална трансмисия с двоен съединител. Тя е дело на Punch Powertrain и ще бъде придружена и от други новости. Но, както вече споменахме, не очаквайте завръщането на 508 Peugeot Sport Engineered.