Peugeot 408: Креативност, дързост и динамика за модерните хора

С новия Peugeot 408, марката допълва своята гама в изключително стратегическия C сегмент. Френският лъв зае водеща позиция в този сегмент през последните няколко години с успеха на два SUV автомобила – 3008 и 5008, а също и с третото поколение 308 308 SW. 408 допълва портфолиото на марката и е разположен в горната част на C-сегмента.

Моделът дойде в и в България, а вносителите от София Франс Ауто го представиха пред медиите.

Имахме възможност и да тестваме автомобила в двамата му варианта от София до Казанлък и обратно, с бензинов двигател и хибрид. С него изминахме над 400 км по обикновен път и по магистрала. Дори за кратко стъпихме и на черен път. Така новият Френски лъв разкри истинските си качества. А те са доста. Смело можем да кажем, че 408 е едно от най-добрите попадения на марката на пазара.

Новият PEUGEOT 408 отразява ценностите на модерните хора: креативност, динамика, дързост. Те търсят новости и искат да допринесат за енергийния преход, без да се налага да жертват моментите си на удоволствие.

Това са млади хора, които ще използват автомобила си за лични и професионални цели, като задоволяват изобилието от потребности и желания – по-висок клас в C-сегмента с по-голяма и по-просторна кола, или силует, по-оригинален и иновативен от компактен SUV, или пък просто оценяват размера на голямата кола.

Фастбек дизайнът е впечатляващ и приема котешката стойка и осанка на всички автомобили PEUGEOT. Дизайнът и силуетът му е на хищник, готвещ се за скок гърбът е ниско, тялото – изпънато, леко надигнато над земята, готово за рязък старт.408 е напълно в съответствие с иновативната концепция за фастбек от най-високия клас на C-сегмента. Донякъде прилича на хечбек, на купе и дори на SUV. Също като Citroen CX5, за който писахме.

408 се отличава със специфична архитектура. Базиран на EMP2 (Efficient Modular Platform) автомобилът е с дълго междуосие от 2,787 м, осигуряващо щедро пространство на задната седалка. Общата му дължина е 4,69 м, а ширината му е 1,859 м със сгънати огледала. Следите са широки, с 1,599 м отпред и 1,604 м отзад, така че стои стабилно на пътя. Спортният профил личи от височината – само 1,48 м. Приликата със SUV е големият просвет от 18,8 см.

Дългият капак отпред е характерен за най-новите модели на PEUGEOT. Технологията Matrix LED, използвана за осветлението, прави възможно проектирането на ултра тънки фарове, като същевременно гарантира много високо ниво на осветеност. Хищническият вид се допълва с две ленти от светодиоди във формата на зъби, които се сливат с бронята. Решетката е характерна само за 408. Тя, заедно с емблемата прикрива радарите за системите за подпомагане на шофирането.

Профилът на 408 се характеризира с разделение между черни и боядисани части, предназначени да усъвършенстват силуета и да добавят динамика.

В задната част на покрива, която е аеродинамично чувствителна зона, въздушният поток е оптимизиран и направляван от две „котешки уши“ – два издадени елемента в края на багажника. Той е с впечатляващи размери – от 536 л, които се увеличават на 1611 л при сгънати задни седалки.

Както може да се предположи, новият PEUGEOT 408 той поставя нови стандарти по отношение на ергономичност, качество, практичност и технология с новата информационно-развлекателна система PEUGEOT i-Connect. Компактният волан е характеристика на PEUGEOT i-Cockpit, която подобрява шофирането, като предлага уникална пъргавина и прецизност на движението.

Конструкцията на таблото се основава на архитектура с високи вентилационни отвори. Това позволява централния 10-инчов сензорен екран, който е малко по-нисък от разположения непосредствено пред водача, да бъде максимално близо до ръката. Системата разполага с напълно конфигурируеми i-превключватели, които са подредени под централния екран и предоставят уникална естетика и ниво на технология в сегмента.

Този интериорен дизайн на PEUGEOT 408 е с идеята да балансира пространството между двамата пътници на предния ред и както повелява PEUGEOT i-Cockpit, да е верен на принципа на „ориентиран към водача” централен екран.

Централната конзола е умишлено отворена и към пътника. Всички динамични органи за управление на автомобила са групирани от страната на водача. Шофьорът може да избира между различните режими, предлагани от 8-степенната автоматична скоростна кутия EAT8 с едно докосване. Освен това има селектор за режим на шофиране – Електрически, Eco, Hybrid, Normal и Sport, в зависимост от двигателя.

Новият PEUGEOT 408 предлага свързано изживяване на много високо ниво. Новата информационно развлекателна система е ергономична и безпроблемна при ежедневна употреба. Функцията, свързваща смартфона с информационно-развлекателната система на автомобила е вече безжична и е възможно да свържете два телефона чрез Bluetooth едновременно.

PEUGEOT i-Connect Advanced осигурява най-доброто информационно-развлекателно изживяване. Мощната и ефективна навигационна система TomTom се актуализира безжично . Системата за гласово разпознаване „OK PEUGEOT“ подобрява безопасността и е лесна за използване.

Ефективността е в основата при разработването на новия 408. Особено внимание е обърнато на аеродинамиката. Броня, капак на багажника, дифузьори, линии на каросерията, огледала, под…

Всички части са оптимизирани от стилистите и аеродинамичните инженери.

Новият PEUGEOT 408 се предлага с два plug-in хибридни и един бензинов двигател. PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 е със задвижване на 2 колела. Той е комбинация от 180 к.с. (132 kW) двигател PureTech и 81 kW електродвигател, съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8. Другият PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 е с комбинация от PureTech двигател със 150 к.с.(110kW) и 81kW електрически двигател, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8.

Литиево-йонната батерия и на двете plug-in хибридни версии има капацитет от 12,4 kWh и мощност от 102 kW. Предлагат се два вида бордови зарядни устройства: 3,7kW монофазно зарядно устройство като стандартно и опционално 7,4kW еднофазно зарядно устройство.

Времето за зареждане със 7,4kW зарядно (32 A) и с 7,4kW монофазно бордово зарядно устройство, отнема 1 час 40 минути. От усилен контакт (14 A) и с 3,7kW монофазно бордово зарядно устройство, времето е 3 ч. 55 мин. От стандартен контакт (8A) и с еднофазното бордово зарядно устройство (3,7kW) зареждането отнема приблизително 7 ч. 05 мин.

Предлага се и двигател с вътрешно горене: 1,2-литровият PureTech 3-цилиндров със 130 к.с. бензинов двигател, който отговаря на най-новите регулации за емисии на стандарта Евро 6.4, се комбинира с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8 и система Start & Stop.

Всички двигатели на новия PEUGEOT 408 са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, гаранция за спокойствие и ефективност. В бъдеще ще бъде пуснат 100% електрически модел.

Новият PEUGEOT 408 има широка гама от последно поколение

асистиращи системи, захранвани от информация от 6 камери и 9 радара, правят шофирането, маневрирането и пътуването по-безопасно и по-плавно. Някои от тези системи са директно пренесени от по-високите сегменти като адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил, автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък: разпознава пешеходци и велосипедисти от 7 км/ч до 140 км/ч., активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана, сигнал за внимание на водача и др.

Пакетът Drive Assist 2.0 е по-нататъшна стъпка към полуавтономно шофиране с две нови функции, налични при път с две ленти: Полуавтоматична смяна на лентата, която позволява на водача да изпреварва автомобила пред него и след това да се завърне обратно в своята лента при скорости от 70 км/ч до 180 км/ч., Препоръка за скорост, която предлага водачът да адаптира своята скорост (ускорение или забавяне) според знаците за ограничение на скоростта.

Стефан Илиев
Снимки Тони Тончев