Първото поколение на Peugeot 408 дебютира през 2010 г. – компактен седан, предназначен за пазарите в Китай, Южна Америка, Югоизточна Азия и Русия. Китайската версия си смени генерациите през 2018 г., докато останалите варианти се задържаха на пазара в първоначалния вид. Сега френският производител за първи път пуска 408 за Европа, като с него навлиза в един нов сегмент – този на купеобразните кросоувъри.
Този клас беше запазен за премиум-производители като BMW (X4 и X6) и Mercedes-Benz, които предлагат купеобразни версии на своите кросоувъри. Масовите марки обаче вече навлизат ударно в него, като началото беше дадено от Renault с Arkana. На свой ред Citroen, който също като Peugeot е част от концерна Stellantis, пусна C4, а наскоро представи и по-големия C5X.
В Peugeot предпочитат да не определят 408 като кросоувър или крос-купе, както е по-модерно да се наричат тези автомобили. Французите твърдят, че новият им европейски модел е „фастбек“, което всъщност е седан с 4 врати и наклонена задна част.
Технически автомобилът е близък роднина на Peugeot 308, от който е заимствал някои основни детайли от дизайна, като това си личи най-вече по предните и задните светлини. В същото време безрамковата решетка с детайли в цвета на каросерията, украсена с нова емблема, предизвиква асоциации по-скоро с кросоувъра 3008.
Европейският Peugeot 408 е изграден на същата платформа като 308, но е с по-големи габарити: дължина – 4690 мм, широчина – 1859 мм, височина – 1480 мм, и междуосие от 2787 мм. Багажникът има обем 536 литра, а при свалени задни седалки – 1611.
Съответно новият модел е и по-високо позициониран от братчето си, като това си личи и от предлаганото от производителя. Новият 408 получава матрична оптика, 20-цолови джанти с оригинален дизайн и шест опции за цвят на каросерията, включително ексклузивните Bleu Obsession, Gris Titane, Gris Artense, Rouge Elixir, Blanc sedef и Noir Perla Nera.
Кабината е добре позната от Peugeot 308, като отново се залага на системата i-Cockpit с компактен волан и чифт 10-инчови екрани. Под сензорния екран на информационно-развлекателния комплекс има седем физически клавиша. В зависимост от пазара ще се предлагат седалки с възможност за масаж, кожа напа, както и панорамен покрив.
Оборудването на фастбека, наред с други неща, включва адаптивен круиз-контрол с функция Stop & Go, камера за нощно виждане, наблюдение на мъртвата зона, система за избягване на сблъсък, включително при движение на заден ход, асистент за паркиране и първокласна акустика Focal.
Двигателите също са заимствани от 308, но не всички, а само най-мощните. Единствената „чисто горивна“ версия е Peugeot 408, оборудвана с 1,2-литров бензинов турбомотор PureTech с мощност 130 к. с. Същият агрегат е базов и за представения съвсем наскоро Citroen C5X. Компанията не посочва данни за ускорението на този модел, но споменатият C5X се нуждае от 10,4 сек., за да вдигне 100 км/ч от място.
На старта на продажбите на модела ще се предлагат и два plug-in хибрида – с комбинирана мощност от 180 и 225 к. с. Те се различават само по мощността на двигателя с вътрешно горене (150 или 180 к. с.), докато електрическата част е една и съща – електромотор със 110 к. с. и батерия с капацитет 12,4 кВт/ч.
Тази литиево-йонната батерия с капацитет 12,4 кВт/ч трябва да е достатъчна за около 60 км пробег само в електрически режим (според цикъла WLTP). Освен по-малък багажник хибридите имат и намален бензинов резервоар – 40 литра вместо 52.
Скоростната кутия във всички случаи е една – 8-степенна автоматична. Дизелов вариант няма да има, но след няколко месеца ще излезе изцяло електрическа модификация, която ще се присъедини към семейството.
Производството на новия Peugeot 408 ще се осъществява в завода в Мюлуз редом с хечбека и комбито 308. Продажбите в Европа ще стартират в началото на 2023 г., като предстои да бъдат обявени и цените на модела.