Porsche разкри нови подробности за електрическия наследник на Macan. Поради проблеми със софтуера дебютът на кросоувъра беше отложен с година, но германският производител не възнамерява да се откаже от модела, като работата по колата вече е навлязла в последния етап.
От компанията разказаха за напредъка на тестването на предсерийните прототипи и разкриха някои характеристики на предстоящия електрически Macan. Кросоувърът ще получи специални елементи от Porsche Active Aerodynamics, а пробегът на всички модификации на електромобила ще бъде най-малко 500 км.
Електрическите мотори на новия кросоувър се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 100 кВт/ч, от които могат да се използват до 95 кВт/ч. 800-волтовата архитектура осигурява бързо зареждане – DC. Мощността на зареждане при 800-волтови станции е до 270 киловата, а от 10 до 80% батерията може да се зареди за по-малко от 22 минути, дори и на 400-волтови зарядни станции.
Използвана в случая технологията позволява батерията да се зареждане, като се разделяте на две при 400 волта. Това осигурява ефективно зареждане с мощност до 150 кВт, но е възможно и зареждане с променлив ток с мощност до 11 кВт.
Към днешна дата камуфлажните прототипи на изцяло електрическото Porsche Macan са изминали повече от 3 500 000 км на тестови писти и по обществени пътища. За да се провери взаимодействието на всички компоненти на задвижването при екстремни климатични и ситуационни натоварвания, се използват тестови превозни средства по целия свят – от -30 градуса в Скандинавия до +50 в Долината на смъртта в Калифорния. Изпитанията се провеждат не само по асфалтови пътища, но и офроуд, върху чакъл, сняг и лед.
Porsche използва последното поколение PSM двигатели в новия Macan с постоянно възбуждане на предния и задния мост, които осигуряват мощност над 610 к.с. Електронно управляваният Porsche Traction Management е отговорен за разпределението на въртящия момент в реално време от повече от 1000 Нм чрез Launch Control.
Кросоувърът ще бъде оборудван и с Porsche Active Suspension Management с двуклапанни амортисьори, въздушно окачване, а за първи път при Macan ще се появи и управляем заден мост с ъгъл на завиване до пет градуса.