Дебатите около решението на ЕС да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. продължават да предизвикват дискусии, а последните доклади сочат, че консервативната група на ЕНП обмисля усилия за отмяна на забраната след предстоящите европейски избори.
В този контекст Porsche, компания, която инвестира много в разработването на алтернативни горива, остава предпазлив оптимист за бъдещето на двигателите с вътрешно горене. Лутц Мешке, главен финансов директор на Porsche, намекна за възможността за дискусии, които да доведат до преразглеждане на графика за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене, особено като се имат предвид различни фактори като тенденциите в продажбите и напредъка на електрическата инфраструктура.
Въпреки че Porsche се подготвя за значителна промяна с очакванията, че до 2030 г. над 80 % от глобалните му продажби ще бъдат на електрически превозни средства, перспективите за двигателя с вътрешно горене могат да бъдат повлияни от предизвикателства като готовността на инфраструктурата за зареждане. Широкото разпространение на електромобилите зависи не само от развитието на технологиите, но и от способността на поддържащата инфраструктура да отговори на нарастващото търсене.
Във връзка с това Porsche ще преустанови производството на първото поколение Macan в ЕС поради предстоящи разпоредби за киберсигурност. Платформата на Macan, която води началото си от ранния Audi Q5, се счита за остаряла и изисква значителни усилия за разработване на нова архитектура. Все пак си струва да се отбележи, че бензиновият Macan ще продължи да се предлага на други пазари като САЩ, макар и без допълнителни актуализации.
Докато автомобилната индустрия преминава през тези преходи, бъдещият пейзаж на двигателите с вътрешно горене остава тема на интерес и спекулации. Взаимодействието между регулаторните решения, технологичния напредък и пазарната динамика вероятно ще определи траекторията на двигателите с вътрешно горене през следващите години.