Porsche смятат, че мнението на ЕС за ДВГ може да се преобърне

Porsche смятат, че мнението на ЕС за ДВГ може да се преобърне

Дебатите около решението на ЕС да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. продължават да предизвикват дискусии, а последните доклади сочат, че консервативната група на ЕНП обмисля усилия за отмяна на забраната след предстоящите европейски избори.

В този контекст Porsche, компания, която инвестира много в разработването на алтернативни горива, остава предпазлив оптимист за бъдещето на двигателите с вътрешно горене. Лутц Мешке, главен финансов директор на Porsche, намекна за възможността за дискусии, които да доведат до преразглеждане на графика за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене, особено като се имат предвид различни фактори като тенденциите в продажбите и напредъка на електрическата инфраструктура.

Въпреки че Porsche се подготвя за значителна промяна с очакванията, че до 2030 г. над 80 % от глобалните му продажби ще бъдат на електрически превозни средства, перспективите за двигателя с вътрешно горене могат да бъдат повлияни от предизвикателства като готовността на инфраструктурата за зареждане. Широкото разпространение на електромобилите зависи не само от развитието на технологиите, но и от способността на поддържащата инфраструктура да отговори на нарастващото търсене.

Във връзка с това Porsche ще преустанови производството на първото поколение Macan в ЕС поради предстоящи разпоредби за киберсигурност. Платформата на Macan, която води началото си от ранния Audi Q5, се счита за остаряла и изисква значителни усилия за разработване на нова архитектура. Все пак си струва да се отбележи, че бензиновият Macan ще продължи да се предлага на други пазари като САЩ, макар и без допълнителни актуализации.

Докато автомобилната индустрия преминава през тези преходи, бъдещият пейзаж на двигателите с вътрешно горене остава тема на интерес и спекулации. Взаимодействието между регулаторните решения, технологичния напредък и пазарната динамика вероятно ще определи траекторията на двигателите с вътрешно горене през следващите години.