От 7 юли 2024 г. в ЕС ще влезе в сила нов закон, насочен към укрепване на киберсигурността на колите, които вече са на пазара, за да затрудни хакерите да получат достъп до системите на превозните средства. Ако производителите или доставчиците не могат да докажат, че е използвана сертифицирана система за контрол за защита срещу подобни атаки по време на разработването на автомобилите, те ще бъдат изправени пред дилема.
Те трябва или да актуализират колата до най-новите стандарти за киберсигурност, или да извадят модела от производство. Поради факта, че цената на подобни инвестиции може да бъде изключително висока, VW вече премахна up! и Т6.1. Porsche също бяха принудени да предприемат строги мерки и да елиминират 718 Boxster, 718 Cayman и Macan с традиционен двигател с вътрешно горене от своята гама, съобщава Tagesschau.
Промените започнаха да настъпват малко по-рано от определения срок. В сайта на Porsche моделът 718 все още е в конфигуратора, но с надпис „sale“. Сроковете за монтаж и доставка на автомобил по поръчка могат да бъдат твърде дълги. Въпреки това, нови автомобили все още може да се предлагат от дилъри и моделите ще продължат да се произвеждат за експортни пазари.
Що се отнася до наследниците, преходът към електричество може да се случи по-рано, отколкото някои фенове на Porsche очакваха. Още през 2017 г. Porsche демонстрира концепцията за напълно електрически Cayman, която трябваше да бъде отправна точка за разработването на електрически автомобил. Напоследък има и повече случаи на тестване на нови модели Porsche, които са значително по-малки от сегашния 911 и се движат безшумно.
Ако съберете всички факти заедно и добавите към уравнението новия електрически Macan, който беше електрифициран около десет години след пускането на оригиналния модел, може да се предположи, че премиерата на Boxster и Cayman във версия EV може да се състои още през 2025 г. Спортните „братя“ могат да навлязат на пазара като модели 2026, точно десет години след лансирането на поколението 982.