Renault работи върху ново, шесто поколение на Clio, което заедно със следващия Capture, както и електрическите 4 и 5, ще играе основна роля на предстоящата атака на пазар на B-сегмента в Европа. Популярният модел беше обновен през 2023 г., като получи редица подобрения, а след около 2026 г. го очаква смяна на генерациите.
По информация на британското издание Autcar новото Clio ще получи смел външен вид и изключително напреднала интериорна технология, но ще запази основното си предимство – достъпна цена. А това ще бъде постигнато благодарение на използването на бензиново задвижване.
Според шефа за продуктовото представяне на Renault – Бруно Ванел, марка планира да обнови гамата си от базови автомобили, след като вече разшири продуктовата си линия от C-сегмента, включващи Mégane, Scenic, Austral, Rafale и Espace. Тези модели са важни заради огромната популярност на такива автомобили в Европа и по-високите маржове от тях.
„Това не означава, че ще забравим за B-сегмента, като за целта подготвяме 4 кросоувъра и 5 супермините, които доказват ангажимента на Renault към малките автомобили. Нито един от тях обаче не е предназначен за заместник на Clio“, обясни Ванел.
Той беше категоричен, че Clio само по себе си е марка, като на някои пазари то е толкова известна, колкото и Renault. Затова и запазването му в гамата, което изглеждаше под въпрос заради пускането на електрически Renault 4, 5 и Twingo, е много важно да марката.
Идеята в случая е Renault да запази бензинов модел за по-малко от 20 000 евро в гамата си, като даде и възможност на избор на клиентите си, тъй като в момента предлага гама от по-скъпи електромобили. Хечбекът Mégane E-Tech, например, струва два пъти повече.
„Ние не се движим директно към електромобили, а го правим стъпка по стъпка, като има преход с хибриди, които да ни позволят да останем достъпна марка. Това се улеснява и от факта, че можем да продаваме автомобили с ДВГ в ЕС до 2025 г.“, казва още продуктовият мениджър.
В резултат на това новото Clio ще се продава с усъвършенствана версия на бензиново-електрическото задвижване E-Tech, използвано в настоящия автомобил. То комбинира 4-цилиндров атмосферен двигател с електромотор, стартер-генератор и батерия с малък капацитет за постигане на ниски комбинирани емисии и възможност за шофиране на малки разстояния с изключен двигател. Необходимостта от намаляване на емисиите означава, че чисто бензиновитя вариант ще отпадне от гамата.
„В крайна сметка ще дадем възможност на клиентите ни да избират между хибридно Clio и електрически 4 и 5. Крайното решение ще бъде тяхно. Ако решат, че са узрели за електрическо задвижване и инфраструктура за зареждане е достатъчно разширена, могат да направят още по-добър избор“, каза още Ванел.