Renault 5 и семейният кросоувър Renault 4 са първите модели на френската марка, които използват новата електрическа платформа AmpR Small, разработена за автомобили от сегмента „B“. И двата модела ще предлагат две опции за батерии: базова 40 kWh и по-мощна 52 kWh.
Renault 5 с батерия 40 kWh осигурява пробег до 312 км по стандарта WLTP, а с батерия 52 kWh – до 410 км. Въпреки че Renault не разкри точните спецификации за Renault 4, очаква се пробегът му да също да варира в диапазона между 300 и 400 км. Версията с марката Alpine A290 с батерия от 52 kWh ще осигури 380 км, тъй като по-високата мощност увеличава консумацията на енергия.
И двата модела ще използват NCM (никел кобалт манган) батерии от Envision AESC. Но Renault и LG Energy Solution планират да пуснат по-достъпни батерии LFP (литиево-железен фосфат) с въвеждането на CTP (Cell-to-Pack) технология, която ще увеличи ефективността на пространството. Елементите тип „торбичка“ ще се произвеждат в завода на LG в Полша.
Renault 4 ще бъде малко по-скъп от по-компактното Renault 5, докато Alpine A290 също ще получи от новите батерии. Според L’Argus базовите версии на Renault 5 и Renault 4 с LFP батерии ще могат да изминават до 400 км WLTP, спрямо сегашните 300 км. Моделите с NCM батерии също ще получат обновена химия, която ще увеличи техния пробег.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео намекна, че Renault 4 ще може да постигне пробег до 500 км по WLTP, което го прави още по-привлекателен за семейства. Тази актуализация на химията на батерията се очаква до 2026 година с пускането на LFP батериите.
Alpine A290, като високопроизводителна версия на Renault 5, също ще има тези подобрения във версиите GT (180 к.с.) и GTS (220 к.с.). През 2026 година е планирана версия S с мощност 245 к.с. и увеличени и пробег, и мощност.