Skoda превключва на ток с пробег до 600 км

Skoda бързо извървя пътя от бюджетна алтернатива на Volkswagen до престижна дизайнерска марка. Пандемията и кризата с доставки на компоненти за сглобяване на нови коли доведе до спад в растящите като лавина продажби на чешкия производител. Според експерти Skoda страда от факта, че дефицитните части като полупроводници в рамките на концерна Volkswagen се пренасочват с предимство към Porsche, Audi и VW, което води до намалено производство и по-дълги срокове на доставка.

Въпреки затрудненията Skoda продължава стратегията за електрификация, което се затвърждава от увеличените с 20% продажби през миналата година на електрическия модел Enyaq. През следващите три години марката планира да пусне още три нови електрически автомобила.

С най-голям ентусиазъм се очаква новият флагман на Skoda, който ще е базиран на концептуалния модел Vision 7S. Той използва платформата на концерна Volkswagen за електромобили, което означава пробег до 600 км с батерия с капацитет 89 киловатчаса и задвижване на задните или на четирите колела. Мощността се очаква да варира между 204 и 360 к.с. За разлика от сегашните модели, бъдещият кросоувър може да се зарежда на бързи станции с мощност до 200 киловата.

Големи надежди се възлагат и на по-малкия „брат“ на сегашния Enyaq, който ще носи името Elrog. Той ще споделя техническа платформа с тази на Enyaq и също ще предлага задно или двойно предаване и мощност от 150 до 299 к.с. Ще бъде лансиран и още по-компактен електромобил с предно предаване и бюджетна цена. В края на тази година се очаква да бъдат показани новите модели Kodiaq с хибридно задвижване и Superb. Вероятно те ще бъдат последните автомобили на Skoda с вътрешно горене.