Skoda се изтегля от Китай, уплаши се от голямата конкуренция

Skoda Auto, част от Volkswagen Group, обмисля да се оттегли от Китай, разкри изпълнителният директор Клаус Зелмер пред седмичното списание Automobilwoche. Окончателното решение ще бъде взето през следващата година.

„Конкуренцията там е много интензивна, така че ние ще обмислим заедно с нашия китайски съвместен партньор как искаме да продължим – каза Зелмер. – Ако искаме да съсредоточим енергията си, струва си да проверим всички сценарии и след това да решим.“

Зелмер допълва, че компанията може да обмисли просто да продава автомобили в Китай, вместо да ги произвежда там. Skoda планира да се фокусира в момента повече върху Индия.

В изявление до Reuters от компанията Volkswagen заявяват, че е нормална бизнес процедура Skoda непрекъснато да проверява позицията си на международните пазари и да я адаптира към развитието по места. „Засега няма решения за възможни промени в нашата стратегия“, заявяват още от Volkswagen.

В първите 9 месеца на тази година Skoda India продаде общо 38 300 автомобила, отбелязвайки 187% ръст и представлявайки 7% от общите кумулативни продажби на Skoda от 544 500 единици. Това е силно представяне на пазара, където продажбите през първите девет месеца на 2022 г. вече надхвърлиха тези за цялата 2021 г. Пазарът в Индия изпреварва този в Китай (36 300 единици, -31% на годишна база). Kushaq с 19 500 бройки и Slavia с 15 400 са ключовите модели за растежа на Skoda на индийския пазар.

Глобалните продажби на Skoda от януари до септември с 544 500 автомобила са намалели с 22,3% на годишна база. В изявлението си компанията се казва „продължаващото напрежение в доставките поради глобални събития – войната в Украйна, значителното увеличение на цените на суровините и енергията, продължаващият недостиг на полупроводници и нестабилните вериги за доставки, натежаха върху резултатите“.