Skoda Karoq дебютира през 2017 година и стана вторият SUV в портфолиото на чешката марка след Kodiaq. Компактният кросоувър на Skoda предлага просторен интериор, практични функции и отлично съотношение цена-качество. Над половин милион коли Skoda Karoq са предадени на клиенти, което прави моделът един от ключовите фактори за успеха на чешката марка. Днес Skoda Karoq се продава в повече от 60 страни и продължава да се радва на нестихващ интерес.
Четири години след дебюта на Skoda Karoq, чехите представят модернизирания компактен SUV. За да продължи успеха на кросоувъра и в бъдеще, моделът е значително подобрен, като се отличава с модерен дизайн и е получил множество нови технологии. Оборудването на Karoq е разширено с куп съвременни технологии за подпомагане на водача, както и нови мултимедийни системи.
Обновената Skoda Karoq се предлага в четири нива на оборудване – Active, Ambition, Sportline и Style. За България се предлагат и специалните нива Selection и Vision с ценово предимство. Цените започват от 42 100 лева и достигат до 69 980 лева. Новият Karoq ще получи и яркия оранжев цвят Energetic Orange.
Новият дизайн допринася Skoda Karoq да изглежда още по-впечатляваща. Основната разлика отпред е в по-широката шестоъгълна радиаторна решетка, която е съчетана с нова предна броня. Като опция се предлагат изцяло LED матрични фарове, а под тях са разположени по-тесните светлини за мъгла, предаде „Монитор“.
Двата LED модула са поставени един над друг и служат за късите и дългите светлини. Дневните светлини са разделени на две части. Преработената предна броня е боядисана в цвета на каросерията, а широкият въздухозаборник има защитна мрежа с кристални мотиви.
В новата броня има отвори, които насочват въздушния поток към колелата и подобряват аеродинамиката. Задната броня е по-изпъкнала, боядисана е в цвета на каросерията под прага за товарене и е допълнена с черен дифузьор.
Задните светлини са по-тесни и се състоят от четири отделни секции. Те се отличават с остри контури и са изцяло LED като стандартно оборудване. Страничните светлини са с кристални мотиви и C-образна форма, като разполагат с динамични анимирани мигачи.
Интериорът на новата Skoda Karoq е станал още по-комфортен и по-екологичен. Опционалният пакет „Еко” включва растителни и рециклирани вътрешни облицовки. Като част от пакета, интериорът е изработен от екологично чисти материали. Тапицерията на седалката включва елементи от изкуствена кожа от растителен произход, а подлакътниците са изработени от микрофибър в кафяв цвят Mocha.
Подобреното LED осветление вече осветява както предния, така и задния панел. За всяка конфигурация има индивидуален декор за предните панели и врати. За максимален комфорт седалката на водача може да бъде оборудвана с опцията за електрическо регулиране на лумбалната опора на водача, а предната пътническа седалка вече може да се регулира електрически.
Всички версии на обновения Karoq вече са оборудвани с цифрово арматурно табло с 8-инчов екран като стандарт или 10,25-инчов екран с възможност за персонализация като опция, който заменя традиционните аналогови инструменти. Нивата Active и Ambition се предлагат стандартно с 6,5-инчов екран на мултимедийната система Swing.
За нивото Style стандартно се предлага системата Bolero с 8-инчов екран. При версията Ambition цифровото инструментално табло се предлага с 10,25-инчов екран и пет основни опции за дисплея, както и възможност за персонализация.
Системите могат да се управляват и с помощта на 9,2-инчовия централен сензорен дисплей, както и от бутони на волана. Можете да свържете вашия смартфон към автомобила чрез технологиите SmartLink, Android Auto или Apple CarPlay. Като опция се предлага и технология за безжично зареждане, както и аудиосистема Canton.
За впечатляващия акустичен ефект се грижат 10 високоговорителя – четири отпред, четири отзад, един в арматурното табло и субуфер в багажника с 550 вата мощност. Обемът на багажника е 500 литра, а със сгънати задни облегалки достига 1609 литра.
Обновената Skoda Karoq се предлага с избор от пет двигателя – три бензинови и два дизелови, като всички те са с турбокомпресор. Базовият двигател е 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 110 к.с., съчетан само с 6-степенна механична трансмисия.
Следва 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор със система за изключване на цилиндрите, който развива максимална мощност от 150 к.с. и се комбинира стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага и 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител.
Най-мощният бензинов двигател е 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор със 190 к.с., който се съчетава само със 7-степенната автоматична трансмисия. Турбодизеловите мотори са 2,0-литрови 4-цилиндрови с мощност 115 к.с. и 150 к.с.
И двата агрегата се предлагат стандартно с 6-степенна механична трансмисия и 7-степенна автоматична като опция. Задвижването на четирите колела 4х4 се предлага само за моделите с автоматична трансмисия за бензиновия мотор със 190 к.с. и за дизеловия със 150 к.с.