Sony Honda Mobility – съвместното предприятие на две от най-големите технологични и автомобилни компании в Япония, разкри името на своята нова марка електрически автомобили – Afeela.
Автомобилът бе представен от главния изпълнителен директор Ясухиде Мизуно на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES). Той не навлезе в много подробности, но каза, че името Afeela е избрано, тъй като изразява „усещане“, което е в центъра на мобилното изживяване, разглеждано от Sony Honda Mobility.
Предварителните поръчки ще започнат през първата половина на 2025 г., като действителните продажби ще бъдат регистрирани преди края на същата годината. Освен разкриването на името на марката, компаниите представиха прототип, който е визуализира предстоящия производствен модел.
Колата е с опростен дизайн и изглежда много по-готова за производство от концепцията Vision-S, която беше представена на CES преди три години. Докато от Sony Honda Mobility бяха сдържани по отношение на спецификите, моделът се отличава със скучна, но заоблена предница с тънки фарове и отличителна „медийна лента“, която ще има широка гама от възможни дисплеи, които ще се захранват от „различни партньори и създатели“.
От компанията казаха още, че „минималните декоративни линии и форма напомнят на космически кораб“. Моделът изглежда подходящо футуристичен, тъй като има минималистичен дизайн и аеродинамично оптимизирани 21-инчови джанти.
Освен черния покрив, други забележителни акценти включват задна светлинна лента и подчертана раменна линия. По отношение на размера прототипът Afeela е дълъг 4895 мм, широк 1900 мм и висок 1460 мм с междуосие 3000 мм.
Като се има предвид участието на Sony не е изненадва, че кабината е високотехнологична и разполага с голям дисплей, който обхваща ширината на купето. Той е разделен на множество секции, дисплеите за дигиталните странични огледала са на външните ръбове, докато цифров инструментален панел се намира пред водача.
Отдясно има информационно-развлекателна система, която се влива в дисплей за пътника на предната седалка. Може да се види различен от стандартните волан и минималистично арматурно табло.
Задната част за пътници разполага със система за забавление с двоен екран, както и осветление на панелите на вратите. Те могат да се любуват на небето през панорамен стъклен покрив.
Прототипът на Afeela е оборудван с набор от камери и сензори отвътре и отвън – общо 45, като стремежът е да се оборудва автомобила със система за полуавтономно шофиране от ниво 3.
Спецификациите засега са забулени в тайна, знае се, че ще има задвижване на всички колела и това предполага настройка с двоен двигател. Пробегът също е загадка, но една от снимките на интериора показва 377 км с около 75-80% оставащ заряд. Но това едва ли може да бъде някакъв ориентир, поне засега.