Subaru разшири гамата си с първия в историята си електрически кросоувър, наречен Solterra. Името на новия електромобил се състои от две латински думи Sol и Terra, което на български означава слънце и земя. Моделът ще бъде пуснат в световен мащаб и има за цел да надхвърли очакванията на клиентите на изцяло електрически автомобили със своята практичност, удобство и голям автономен пробег на ток, информира „Монитор“.
В същото време целта на японците е била да се създаде автомобил, който настоящите клиенти на Subaru да възприемат като истински представител на марката с нейните ценности, които японците разработват в продължение на много години.
Новото Subaru Solterra е съвместна разработка на Subaru Corporation и Toyota Motor Company. Новият електрически кросоувър е разработен върху глобалната платформа e-Subaru, предназначена за изцяло електрически автомобили. Отпред окачването е тип McPherson с носещ амортисьор и спирална пружина, а отзад е с двойка триъгълни носачи на колело и спирална пружина. Размерите на новото Subaru Solterra са съпоставими с настоящия кросоувър Forester, но електрическият модел има напълно различни пропорции.
Дължината на каросерията е 4690 мм, широчината е 1860 мм, височината – 1650 мм, а междуосието е 2850 мм. Пътният просвет е 210 мм. Новата глобална платформа дава възможност за шофиране с превъзходна динамика, предлагайки висока стабилност и прецизно управление, което реагира линейно на действията на водача. Батериите с голям капацитет са поставени под пода и по този начин се постига нисък център на тежестта, висока якост на каросерията.
На външен вид Subaru Solterra не се различава много от наскоро представения модел на Toyota bZ4X, но все пак не е толкова лесно да объркате двата автомобила. Освен по различното лого на капака и името на петата врата, кросоувърът на Subaru се отличава с по-агресивни защитни панели, поставени по целия периметър на каросерията. На мястото на радиаторната решетка е монтиран релефен шестоъгълен панел.
Формата на фаровете е идентична, докато графика на предните и задните светлини е различна. Новото Subaru Solterra разполага с кръгли фарове за мъгла, поставени в предната броня и покритие, което имитира защита на долната част на купето. Дизайнът на джантите също е различен, като подобно на Toyota стандартни ще бъдат 18-инчовите, а като опция се предлагат 20-инчови.
В интериора на Solterra има още по-малко разлики. Пред водача е поставено същото табло с повдигнат цифров инструментален панел и голям правоъгълен сензорен екран на новата информационно-развлекателна система. Разликата между моделите се свежда до различните маркови лога и дизайна на малките декорации.
Въпреки че в кабината има доста аналогови бутони, мултимедийната система е оборудвана с възможност за гласово управление, което ви позволява да управлявате не само музиката и навигацията, но и климатика, чистачките и всички функции в автомобила. Освен това ще има възможност всички електронни асистенти на японския електрически кросоувър да бъдат актуализирани онлайн по въздуха.
Базовата версия на Subaru Solterra ще бъде с предно задвижване с един електромотор, доставящ мощност от 204 к.с. Останалите версии ще бъдат снабдени със задвижване на всички колела AWD, което се осигурява от два електромотора – по един на предната и задната ос. Мощността на всеки електромотор е 109 к.с. Системната мощност на двата електромотора е 218 к.с.
Тази технология контролира прецизно четирите колела и осигурява пъргава реакция на електромоторите и гъвкавото разпределение на задвижващата сила между предната и задната ос. По този начин Solterra се възползва напълно от сцеплението на четирите колела и предлага шофиране, което носи увереност и спокойствие.
Подобно на другите модели на Subaru, новата Solterra е оборудвана със системата X-Mode за управление на задвижването на всички колела, която подобрява усещането за безопасност при неравни пътища. Възможностите за проходимост се подобряват допълнително чрез добавяне на новата интелигентна система за контрол на сцеплението Grip Control. Тя помага за оптимизиране на сцеплението в зависимост от скоростта и качеството на пътната настилка и позволява на колата да се движи с постоянна скорост, като същевременно я стабилизира дори при неравни пътища.
Независимо от версията, работата на електромоторите е осигурена от литиево-йонната батерия с капацитет 71,4 кВтч. Според производителя тази батерия с едно зареждане ще позволи на кросоувъра с предно предаване да измине до 530 км. Версията със задвижване на всички колела ще може да измине около 460 км без презареждане. За възстановяване на заряда е позволено да се използва терминал с постоянен ток с мощност 150 кВт, който ще възстанови 80% от капацитета на батерията за 30 минути.
Новото Subaru Solterra ще се сглобява в заводите на марката в Япония и Китай. Стартът на продажбите е насрочен за средата на годината, като освен на японския пазар, новият електрически кросоувър ще бъде представен в Северна Америка, Китай и Европа.