Tesla „глоби“ клиент с 22 000 долара заради наводнена батерия

За поредния кошмарен случай със собственик на Tesla, който трябва да плати огромна сума за смяна на батерията на електромобила си, съобщават медиите в Хонконг. Местен жител обвинява американската компания в измама и се готви да търси правата си в съда.

Лари Кембъл купува своята Tesla Model S през септември 2016 г. Седанът му служи безпроблемно до 8 октомври 2021 г., когато съпругата му отива да вземе децата от училище и електромобилът просто спира на едно място. Седанът е закаран в сервиза на представителството на Tesla, откъдето уведомяват Кембъл, че трябва да плати 21 956 долара за батерия, въпреки че тя все още е в гаранция. А причината е, че колата е била наводнена и така е пострадала нейната батерия.

Пред изданието South China Morning Post собственикът на електрическия седан обяснява, че нито той, нито съпругата му някога са карали колата в райони с наводнения. Когато автомобилът се е повредил, Хонконг е бил ударен от проливни дъждове, но и преди това върху електромобила се е изсипвал дъжд и не е имало проблеми.

Според Кембъл, в случая Tesla се опитва избегне отговорността си за дефект в батерията, която трябва да бъде сменена безплатно (гаранцията е 8 години, а колата е произведена през 2016). Мъжът поискал от сервизния център да му бъде предоставен доклад от разследването, за за разбере как един пакет батерии може да се напълни с вода при силен дъжд. От компанията обаче отказват да му предоставят доклада на механиците, прегледали автомобила.

Собственикът търси помощ и от опитен машинен инженер, за да разбере как се е стигнало до проблема. Ло Кок-Кеун смята, че кутията на батерията може да е била повредена, но ако е било така, от Tesla е трябвало да покажат на Кембъл доклада за щетите. След продължил 3 месеца спор производителят на електромобили уведомява собственика, че ще таксува смяната на батерията на 11 684 долара като „жест на добра воля“.

Това убеждава Кембъл, че от Tesla се опитват да го излъжат, тъй като, ако той е виновен за повредата, няма смисъл компанията да му намалява сметката наполовина. Собственикът е категоричен, че ако по батерията е имало повреди, от сервиза е трябвало да му ги покажат и така да оправдаят анулирането на гаранцията.

В случая Tesla изплаща 2 снимки на батерията по имейл, като твърди, че „там са открити значителна количества вода“. Кембъл обаче настоява да разбере, как в запечатания пакет е попаднала тази вода. От Tesla продължават да твърдят, че в случая Model S е карана в район с наводнение – нещо, което собственикът отрича, а спорът между двете страни продължава, като Кембъл отказва да плати и се готви да си търси правата в съда.