Toyota признава, че Mirai „не е успешен“, но вярва във водорода

Второто поколение на Toyota Mirai не успя да се наложи на пазара, като донякъде това се дължи на липсата на цялостна мрежа за зареждане с водород. Въпреки това, компанията показа ангажираността на марката към тази технология. Сега обаче Toyota призна, че предвид липсата на популярност на Mirai, тя пренасочва фокуса си върху водородните технологии към лекотоварните автомобили.

По време на изказване на провеждащото се в момента в Токио изложение Japan Mobility Show техническият ръководител на Toyota Хироки Накаджима отбеляза, че създаването на мрежа за зареждане с водород на търговски превозни средства ще бъде по-лесно, отколкото за автомобил като Mirai.

„Опитахме с Mirai, но не постигнахме успех“, каза той пред Autocar. „Водородните станции са много малко и са трудни за реализиране, затова Mirai е по-малко. За средните камиони е лесно да се достави [мрежа за зареждане], тъй като тя е предимно от точка А до точка Б. Огромен брой камиони се движат от А до Б, така че можете да управлявате станциите с по-голяма стабилност. Търговските превозни средства са най-важната област, в която трябва да се опитаме да продължим с водорода.“

Toyota не се отказва напълно от водородните леки автомобили. Накаджима отбеляза, че автомобилният производител търси начини да намали компонентите на водородния си задвижващ агрегат, за да могат да се използват в различни модели. Той също така предположи, че може да има пазар за водородни пикапи, но не каза дали фирмата активно разработва такива.