Toyota bZ4X с уникална система за задвижване на четирите колела

Toyota има 25-годишен опит в проектирането и производството на електрифицирани превозни средства. През 1997 година Toyota пое пионерската роля в електрифицираната мобилност с първото поколение на Prius, който стана първият в света сериен хибриден автомобил. Оттогава Prius има вече четири последователни поколения и направи Toyota лидер в производството на коли с хибридно задвижване.

Сега Toyota отново прави революция като пуска на пазара първия си електромобил, наречен bZ4X, който е оборудван с нова система за задвижване на четирите колела с възможности от световна класа. Първият електромобил с батерии на Toyota е удобен, просторен и автентичен SUV и първият модел в гамата за електрически модели на Toyota. Преди броени дни стартира услугата за онлайн резервации на новия модел.

Новата Toyota bZ4X запазва външните пропорции и дизайна на прототипа, показан през април миналата година. Електрическият bZ4X е първият модел на Toyota, който използва новата архитектурна платформа на компанията e-TNGA, разработена със съвместните усилия на Toyota и Subaru.

Акумулаторният блок е интегриран в пода на каросерията като неразделна част от шасито, което осигурява ключови предимства като нисък център на тежестта, отличен баланс в разпределението на теглото между предния и задния мост, и висока конструктивна устойчивост за гарантиране на отлична безопасност, комфорт на возене и динамика на пътя.

Новата Toyota bZ4X е просторен и комфортен високопроходим модел, който се предлага с нова система за задвижване на четирите колела. Тя осигурява водещи в класа възможности при движение извън пътя и динамика на пътя, благодарение на задвижването с отделни електродвигатели на двата моста.

Изчистеният и елегантен външен дизайн с мощно излъчване отразява авангардните качества на модерния електромобил и статута на истински всъдеход. В новия електромобил bZ4X дебютира и новото за марката дизайнерско оформление в стил „Глава на чук” в предната част, което допринася за мощната осанка на колата.

Фокусираното върху водача арматурно табло включва 7-инчов информационен дисплей с блок на контролните прибори, разположен над волана. Дългото междуосие осигурява отличен простор и комфорт за пътниците в светлия интериор с 5 места, както и голям капацитет на багажното пространство от 452 литра при изправени задни седалки.

Новата Toyota bZ4X използва предно предаване и електродвигател с максимална мощност 150 кВт или 204 к.с., а въртящият момент от 265 Нм позволява постигане на време за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди и максимална скорост от 160 км/ч. Моделът с двойно предаване е с максимална мощност от 217,5 к.с. и максимален въртящ момент 336 Нм.

Максималната скорост при него е същата, а ускорението от място до 100 км/ч е намалено до 7,7 секунди. Задвижването предлага и възможност за управление с един педал и повишена степен на регенерация на енергията при спиране, което позволява на водача да ускорява и забавя само чрез педала на газта.

Литиево-йонната акумулаторна батерия с висока енергийна плътност и капацитет от 71,4 кВтч може да осигури автономен пробег от около 450-500 км според стандарта WLTP с едно пълно зареждане. При използване на бързозарядна станция с мощност 150 кВт, 80% от заряда може да бъде възстановен в рамките на около 30 минути. От октомври 2022 година ще се предлага и ново трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт.

Благодарение на най-новите технологични решения се гарантира, че bZ4X предлага не само спокойствие по отношение на пробега с едно зареждане, но и увереност, че тази способност ще остане непроменена в продължение на 10 години. Очаква се незначителен спад в експлоатационните показатели само с около 10% за 10-годишен период на експлоатация или пробег от 240 000 км. За първи път в модел на марката Toyota акумулаторната батерия използва и система за водно охлаждане.

Съвместно със своите развойни партньори от Subaru, инженерите на Toyota са проектирали новата система за двойно предаване, която се основава на традициите на двете компании в производството на автомобили със задвижване на четирите колела.

Новата система AWD осигурява допълнително сцепление и безопасност при движение при неблагоприятни условия и дава на Toyota bZ4X водещи характеристики в класа на високопроходимите модели и възможности за движение извън пътя.

Версията със задвижване на четирите колела на новия модел разполага с отделни електродвигатели с мощност 80 кВт на предния и на задния мост. Може да бъде избран и някой от различните режими на системата X-Mode в съответствие с условията, като на разположение са специални настройки за сняг и кал и дълбок сняг при скорост под 20 км/ч и Grip Control за тежък офроуд със скорост под 10 км/ч.

Новият bZ4X ще бъде първият сериен модел на Toyota, който ще използва напълно електронна система за управление, при която механичната връзка между волана и предните колела липсва, а ъгълът на отклонение на колелата се управлява прецизно по електронен път и в пълно съответствие с желанията и намеренията на водача, пише „Монитор“.

Новата Toyota bZ4X е модерен автомобил, насочен изцяло към човека, предназначен да помогне на потребителите да извървят по-леко пътя на промяната към колите с батерии, без да правят компромиси или да изпитват неудобства. Моделът предлага типичните за изцяло електрическите превозни средства разширени възможности по отношение на дизайна, динамичните характеристики и цялостното удоволствие от притежанието, надхвърляйки очакванията на клиентите.